آرشیو یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۳
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

شهید مدافع حرم عبدالله باقری: هزینه مراسمم را به فقرا بدهید

شهید مدافع حرم عبدالله باقری نیارکی، 29 فروردین سال 1361 در تهران متولد شد. وی از سال 1379 به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. در آغاز خدمت عضو تیم رهایی گروگان بود، اما از سال 1383 به سپاه انصارالمهدی(عج) ملحق شد تا در تیم های حفاظت اشخاص انجام وظیفه کند.

از همان اوایل آغاز درگیری ها در سوریه عبدالله تلاش فراوانی برای سفر به سوریه داشت اما هر بار فرماندهان سپاه انصار با درخواست وی مخالفت می کردند تا اینکه اولین بار در اسفندماه سال 1393 برای یک ماموریت کوتاه سه روزه عازم شامات شد.

اشتیاق شهید باقری برای بازگشت به سوریه پس از اولین اعزامش صد چندان شده بود. اعزام دوباره حاج عبدالله شش ماه طول کشید و در طول این مدت ایشان به هر دری می زد تا سریع تر به جبهه برگردد تا بالاخره در مهر سال 94 دومین اعزام او رقم خورد و در یازدهمین روز پاییز دوباره راهی شد.

رشادت های عبدالله باقری در نبرد به گونه ای بود که شهادتش زیاد طول نکشید و تنها 20 روز پس از دومین اعزام در آخرین روز مهر سال 1394 همراه با امین کریمی که از همرزمانش در سپاه انصار المهدی بود، در حومه شرقی شهر حلب به درجه رفیع شهادت رسید.

شهید مدافع حرم عبدالله باقری، وصیت کرده بود: «برایم شب هفت و چهلم نگیرید و هزینه اش را به فقرا بدهید... پیراهنی که با آن برای امام حسین (علیه السلام) عزاداری کرده ام را روی پیکرم داخل قبر بگذارید.»