آرشیو یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۳
صفحه آخر (جهان)
۱۲

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: تلفات کرونا می تواند تا 2 میلیون نفر افزایش یابد

سازمان بهداشت جهانی این بار هشدار داده در صورتی که اقدام جمعی در سطح بین المللی صورت نگیرد تعداد تلفات ویروس کرونا در سرتاسر جهان به 2 میلیون نفر خواهد رسید.

بر اساس آخرین داده های وبگاه «ورلد امتر» شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا عصر دیروز به 32 میلیون و 803 هزار نفر رسید و شمار فوتی ها نیز از مرز 994 هزار و 312 نفر عبور کرد و احتمالا امروز تعداد فوتی ها از یک میلیون نفر نیز فراتر خواهد رفت!

بر اساس داده های این مرکز، کشور آمریکا با 7 میلیون و 245 هزار مبتلا و 208 هزار فوتی در صدر جدول وبگاه ورلد امتر قرار دارد. گزارش ها همچنین حاکی است در اروپا با شیوع موج مجدد کرونا محدودیت ها در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه مثل آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس و اسپانیا در حال بازگشت است. در چنین فضایی، سازمان بهداشت جهانی روز جمعه هشدار داد در صورتی که اقدام جمعی صورت نگیرد تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان به 2 میلیون نفر افزایش خواهد یافت. «مایکل رایان»، مدیر اجرای امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه «آیا شمار قربانیان ویروس کرونا می تواند به 2 میلیون نفر برسد؟» گفت: «اگر همه کارهای لازم صورت نگیرد، عددی که درباره آن صحبت می کنیم [دو میلیون قربانی] نه تنها قابل تصور است بلکه متاسفانه بسیار محتمل است...اگر به مرگ یک میلیون نفر بر اثر ابتلا به کرونا در 9 ماه گذشته نگاه کنیم و بدانیم که واکسن تا 9 ماه آینده تولید نخواهد شد، آمار 2میلیون قربانی غیرممکن نخواهد بود».

«مایکل رایان» در نشست مطبوعاتی سازمان جهانی بهداشت این را هم اضافه کرد که: «میزان کشندگی کووید-19 در طول همه گیری به آرامی کاهش یافته چرا که متخصصان و پزشکان در زمینه درمان بیمار با استفاده بهتر از اکسیژن یا برخی از داروها تجربه کسب کرده اند».