آرشیو سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹، شماره ۳۸۲۹
هنر
۷

هارون یشایایی: مقابل رکود فعلی تسلیم نشویم

گروه هنر: هارون یشایایی معتقد است سینما و سینماگران باید در شرایط ناامیدکننده کرونا مقاومت کرده و با قوت به راه درخشان خود ادامه دهند.

این تهیه کننده پیش کسوت سینمای ایران، با ابراز خرسندی از برگزاری مراسمی برای تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین الملل، درباره ضرورت بازیابی جایگاه سینما در کشورمان به «شرق» گفت: «سینما باید موقعیت و جایگاه قبلی خود را بازیابد و به حیات خود با قوت ادامه دهد و برای رسیدن به این هدف، بخش خصوصی و رسانه ها باید جرئت کرده و هجمه هایی را که گاه و بیگاه علیه سینمای ایران صورت می گیرد، دفع کنند».

او با اشاره به وضعیت سینمای ایران در دهه 60 خورشیدی بیان کرد: «برای من سینمای دهه 60 از «هامون» و «ناخدا خورشید» گرفته تا «در مسیر تندباد» و «اجاره نشین ها» خاطره انگیز هستند. این فیلم ها بیانگر تعریف من از سینمای ایران است؛ سینمایی که به بازنمایی فرهنگ ایران می پردازد و سینمایی که باید خود را مکلف به این مهم بداند».

تهیه کننده «اجاره نشین ها» در پایان تصریح کرد: «باید در برابر شرایط فعلی و رکود سینما مقاومت کرد و تسلیم نشد. شرایط امروزی برای همه یکسان است و برگزاری آیین هایی نظیر تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین الملل یادآوری کرد که این شرایط نمی تواند به جایگاه سینما آسیبی برساند».