آرشیو چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۷۶۹
سیاست: داخلی/خارجی
۲

تکذیب ادعای ترانزیت تسلیحات از خاک ایران به ارمنستان

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ادعاهای مطرح شده رسانه ای درباره ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد ارمنستان را تکذیب کرد و گفت: به هیچ وجه اجازه داده نمی شود از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

سعید خطیب زاده تاکید کرد: تردد کامیون و ترانزیت کالاهای متعارف غیرنظامی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، به طور معمول همواره برقرار بوده است و کامیون های مورد اشاره نیز صرفا در همین چارچوب به فعالیت خود مشغول هستند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر روند جابه جایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی دهد از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

 عربستان مسیر صداقت را انتخاب کند

سخنگوی وزارت خارجه همچنین ادعای مطرح شده از سوی مقامات عربستان علیه ایران مبنی بر کشف گروه تروریستی منتسب به جمهوری اسلامی ایران را رد و تاکید کرد: عربستان سعودی به جای سناریونویسی های بی ارزش و سفارشی، مسیر صداقت و حکمت را انتخاب کند.

خطیب زاده با بیان این که اتهامات اخیر مسوولان سعودی به جمهوری اسلامی ایران، در امتداد مواضع بی اعتبار و تکراری این کشور طی سال های گذشته است، افزود: حاکمان سعودی با کنار گذاشتن عقلانیت سیاسی و این بار در قالب نمایشی دست چندم، پرونده سازی دروغین علیه ایران را به عنوان حربه ای برای انحراف افکارعمومی و روشی برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات شکست خورده خود برگزیده اند.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر این که اتهام زنی های تکراری، کلیشه ای و بی ارزش حاکمان سعودی، راهی نیست که عربستان را به مقصد برساند، تصریح کرد: توصیه ما این است که عربستان سعودی به جای سناریونویسی های بی ارزش و سفارشی، مسیر صداقت و حکمت را انتخاب کند.

سخنگوی ریاست امنیت کشور در عربستان سعودی، شامگاه روز دوشنبه، در ادعایی بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران از دستگیری یک گروه 10 نفره خبر داد و مدعی شد که اعضای آن در ایران آموزش دیده اند.