آرشیو چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۷۶
شهرستان ها
۷

استاندار: تنش آبی در 700 روستای خوزستان نگران کننده است

استاندار خوزستان با بیان اینکه از چهارهزار و 200 روستای این استان حدود 700 روستا با تنش آبی مواجه هستند گفت: این مسئله نگران کننده است.

غلامرضا شریعتی در آیین آبرسانی به روستاهای حاشیه رودخانه دز (روستاهای مسیر جنوب) بیان کرد: تلاش برای رفع مشکلات آب روستاهای دور دست استان خوزستان به مراتب بیشتر از روستاهای اهواز بوده است که نمونه آن روستاهای حاشیه دز، قلعه سحر و غیزانیه می باشد.

وی افزود: پیش از این جشن آبدار شدن روستاهای کارون گرفته شد و در حال حاضر تمرکز بر روی آبدار کردن روستاهای اهواز است هرچند این به معنای غفلت از روستاهای سایر شهرستان ها نیست.

شریعتی گفت: پروژه آبرسانی دب حردان در بخش اسماعیلیه و قلعه سحر در دستور کار قرار دارد که انتظار داریم شرکت آبفا به زودی این پروژه ها را نیز به اتمام برساند.

شریعتی بیان کرد: بیش از چهار هزار و 200 روستا در استان خوزستان وجود دارد، وجود 30درصد آب شیرین و جاری کشور در استان خوزستان سبب شده برای تولید ثروت و تامین امنیت و استقلال غذایی در اراضی آن کشت شود که از این جهت ارزشمند است اما همین مسئله خدمات رسانی را با مشکل مواجه می کند.

وی ادامه داد: پراکندگی روستاها سبب افزایش سرانه مصرف آب می شود اما از دیگر سو شاهد هستیم که پراکندگی روستاها در خوزستان سبب افزایش محصولات کشاورزی همچون تولید گندم، کلزا، چغندر، برنج و حبوبات شده است که این مسئله از سوی مرکز دیده نمی شود و باید برای این اقناع سازی تلاش بیشتری کنیم تا منابع بیشتری را بگیریم و عقب ماندگی را در استان جبران کنیم.