آرشیو پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹، شماره ۴۹۹۹
تحلیل بورس
۱۱
خبر شرکت ها

عملکرد مالی سمگا در شهریور ماه

گروه شرکت ها : گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران تابستان 90 اولین معاملات خود در بازار سهام را با نماد «سمگا» تجربه کرد و به جمع فرابورسی ها پیوست.

این شرکت نخستین هلدینگ تخصصی گردشگری، شرکت مادر تخصصی و بازوی اجرایی گروه مالی گردشگری در حوزه گردشگری و هتلداری است و گفته می شود چشم انداز سمگا تا افق 1404، تبدیل شدن به نماد توسعه گردشگری در کشور و شناخته شدن به عنوان یکی از سه برند برتر گردشگری در منطقه است.

گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران در حال حاضر 7 سهامدار عمده با سهم بیش از 4 درصد دارد که در مجموع 5/ 35 درصد از سهام «سمگا» را در اختیار دارند.

در حال حاضر افزون بر 74 درصد از پرتفوی شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مربوط به مالکیت در سهام شرکت های غیربورسی است و تنها حدود 26 درصد آن به سرمایه گذاری های «سمگا» در بازار سهام باز می گردد که ارزش بازاری این پرتفوی بورسی بالغ بر 1,567,722 میلیون ریال است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از گزارش فعالیت ماهانه «سمگا» در دوره یک ماهه منتهی به 31 شهریورماه، ارزش پرتفوی سهام شرکت های بورسی، با افزایش 113,318 میلیون ریالی (معادل 8 درصد) همراه شده است.

طبق آخرین اطلاعات، سود شهریور ماه سال 1399 شرکت سمگا مبلغ  2,403 میلیارد ریال اعلام شد که مبلغ  2255میلیارد ریال از آن مربوط به سود واگذاری تعداد 300 میلیون سهم (معادل 75 درصد) شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات بوده است، همچنین این موضوع موجب کاهش زیان انباشته تلفیقی به مبلغ حدود 2 هزار میلیارد ریال در صورت های مالی تلفیقی شرکت سمگا شد.