آرشیو پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹، شماره ۷۴۵۸
سیاسی
۳

جهانگیری: کالاهای اساسی نباید خارج از شبکه توزیع شود

معاون اول رئیس جمهوری بر نظارت و کنترل دقیق بر شبکه توزیع تاکید کرد و گفت: کالاهای اساسی و نهاده ها نباید خارج از شبکه تحت نظارت وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت توزیع شود و باید به صورت دقیق مشخص باشد که این اقلام به چه میزان و به چه کسانی توزیع می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در جلسه بررسی نحوه تامین کالاهای اساسی و دارو بر استمرار روند تامین دارو و کالاهای اساسی در شش ماهه دوم سال تاکید کرد و گفت: وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بانک مرکزی و سایر دستگاه های ذیربط باید تلاش و برنامه ریزی لازم را برای تامین کالاهای اساسی و دارو انجام دهند تا مردم دغدغه ای در نیمه دوم سال نداشته باشند.

معاون اول رئیس جمهوری مهمترین موضوع در خصوص کالاهای اساسی را نظارت بر شبکه توزیع عنوان کرد و گفت: با توجه به تخصیص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی و دارو و تفاوت زیاد در قیمت ارز این کالاها، لازم است وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نظارت و کنترل دقیقی بر این کالاها از لحظه ورود به گمرک تا رسیدن به دست تولید کننده و سپس توزیع در بازار اعمال کنند.

حتی مقدار اندکی از کالاهای اساسی و نهاده ها نباید خارج از شبکه تحت نظارت وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت توزیع شود و باید به صورت دقیق مشخص باشد که این اقلام به چه میزان و به چه کسانی توزیع می شود. معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به محدودیت منابع ارزی کشور، بر ضرورت اولویت بندی دقیق متناسب با نیازهای کشور تاکید کرد و از دستگاه های ذیربط خواست این اولویت بندی را با دقت و بر اساس نیازسنجی بخش های مختلف انجام دهند.