آرشیو شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹، شماره ۷۴۵۹
اقتصادی
۹

ایران برای اتصال شبکه برق به اروپا آمادگی دارد

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

وزیر نیرو گفت: زیرساخت های انرژی ایران در بخش نفت، گاز و برق می تواند بستر مناسبی برای انتقال انرژی دریای خزر به آب های آزاد باشد.

رضا اردکانیان در پیام ویدیویی به همایش مجازی اروپا-خزر، تصریح کرد: ما آمادگی داریم شبکه برق ایران، به عنوان بزرگترین قدرت تولید برق در خاورمیانه را به کشورهای اروپایی وصل کنیم و زمینه تبادل بویژه صادرات برق به عنوان یک انرژی سبز را به اروپا فراهم آوریم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه توافق های اولیه آن به عمل آمده و با جدیت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: در سمت شرق ایران نیز علاوه بر افغانستان و پاکستان، اتصال شبکه برق ایران به کشورهای تاجیکستان و ازبکستان و در ادامه چین و در جنوب شرقی به کشور هند در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: با عنایت به نیاز روزافزون منطقه ای و جهانی به انرژی و ناکافی بودن سرمایه گذاری انجام شده برای تامین آن در منطقه و همچنین نیاز روز افزون اروپا به انرژی، این حوزه می تواند به زمینه ای برای همکاری پایدار تبدیل شود.

وزیر نیرو گفت: ایران با داشتن منابع عظیم انرژی فسیلی، انرژی های تجدید پذیر و مهم تر از همه، نیروی انسانی ماهر، فرصت های خوبی را برای همکاری دوجانبه و چندجانبه ارائه می دهد.

وی افزود: اروپا می تواند با سرمایه گذاری در زمینه تولید انرژی در ایران، بخشی از نیاز آتی انرژی خود را به صورت پایدار تامین کند.