آرشیو سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۰۸
فرهنگ و هنر
۲۵

مستر کلاس اصغر فرهادی در «راه ابریشم»

منبع: مهر

هفتمین جشنواره بین المللی فیلم «راه ابریشم» که در شهر شی آن چین برگزار می شود، از کلاس اصغر فرهادی بهره می گیرد. این جشنواره که از 11 تا 16 اکتبر (20 تا 25 مهر) از سوی وزارت فیلم چین برگزار می شود امسال با تم «جاده ابریشم دنیا را به هم مرتبط می کند، سینما فرهنگ ها را» برگزار می شود.

همچنین جشنواره «راه ابریشم» با برگزاری رویدادهایی بین المللی برنامه های متعددی را در فضای باز برگزار می کند. از جمله 12 و 13 اکتبر (امروز و فردا) مسترکلاس هایی با فیلم سازان برجسته برگزار می شود که در این میان اصغر فرهادی نیز حضور دارد. مایگورزاتا شوموفسکا کارگردان لهستانی، سانگ ژیا بازیگر چینی و شو ژنگ کارگردان، بازیگر، تهیه کننده و فیلم نامه نویس چینی از دیگر برگزارکنندگان این مسترکلاس ها هستند.

اصغر فرهادی و لو چوآن از جمله چهره هایی بودند که در تیمی ویژه به انتخاب 17 فیلم منتخب پرداختند تا درباره آن برای مخاطبان صحبت کنند.

در همین حال از 25 سپتامبر نمایش تعدادی از 500 فیلم منتخب این دوره در شماری از سینماها، به صورت آنلاین و در میدان های باز شهر شروع شده است که تا 16 اکتبر ادامه می یابد.

علاوه بر این حدود 200 فیلم کلاسیک در حدود 40 فضای باز که به این منظور در نظر گرفته شده است، نمایش داده می شود.

از دیگر برنامه های مهم این جشنواره برگزاری نشست فیلم از 12 تا 16 اکتبر است که با حضور شماری از کارگردان های موثر، تولیدکنندگان و کارشناسان از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.