آرشیو سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۰۸
نیرو
۲۶

خبر

برگزاری پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر

دنیای اقتصاد : پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر ایران به همت وزارت نیرو، انجمن انرژی های تجدیدپذیر ایران و ساتبا در تاریخ 26 آذرماه سال جاری به صورت وبینار و نمایشگاه مجازی برگزار می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، این کنفرانس و نمایشگاه مجازی با هدف بررسی چالش های پیش روی توسعه انرژی های تجدیدپذیر و ارائه راهکارهای بهبود فضای کسب و کار این حوزه در دوران کرونا و تحریم برگزار خواهد شد. از برنامه های اصلی این کنفرانس به اعطای جایزه ملی انرژی های تجدیدپذیر، بررسی بازار توسعه انرژی های تجدیدپذیر و راهکارهای تحول آن و بررسی روند توسعه تکنولوژی انرژی های تجدیدپذیر در دنیا با حضور سخنرانان خارجی می توان اشاره کرد.

اولین نمایشگاه مجازی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر نیز با توجه به شرایط کرونا در کشور برگزار می شود، به گونه ای که غرفه ها و فضای نمایشگاه به صورت سه بعدی مدل سازی شده و مشارکت کنندگان ضمن دریافت این غرفه ها، امکان معرفی محصولات یا خدمات خود و اشتراک گذاری فیلم، عکس و کاتالوگ در غرفه خود را خواهند داشت. در این نمایشگاه مجازی، امکان گفت و گو و چت بازدیدکنندگان از غرفه، حضور در رویدادهای مجازی و برقراری جلسات با سرمایه گذاران و مشاوران و فعالان حوزه های انرژی تجدیدپذیر به صورت غیر حضوری پیش بینی شده است.

بومی سازی ساخت نیروگاه کلاس F

دنیای اقتصاد : مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه ظرفیت فعلی منصوبه نیروگاه های کشور به 84 هزار و 674 مگاوات رسیده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال حدود یک هزار مگاوات دیگر نیز به ظرفیت نصب شده نیروگاه های کشور افزوده خواهد شد. محسن طرزطلب در گفت وگو با یک برنامه خبری با تاکید بر اینکه ظرف دو سال آینده نیروگاه های کلاس F(راندمان بالا) به دست متخصصان ایرانی ساخته خواهد شد، گفت: از برنامه های اقتصاد مقاومتی شرکت برق حرارتی برای سال جهش تولید طراحی توربین ملی با راندمان 60 درصد است که در تلاشیم عملیات اجرایی این توربین به زودی در یکی از نقاط مورد نیاز کشورمان آغاز شود.