آرشیو چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۰۹
روند
۱۴

تحلیل های تکنیکال نشان می دهد: شتاب رشد خودرویی ها

سامان منتظری (مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه)

باتوجه به شاخص خودرویی، شاخص این صنعت از ابتدای سال 92 تا دی ماه 98 درون یک کانال صعودی بوده است و پس از شکست سقف کانال و بازگشت به سقف شکسته شده، مورد استقبال بازار قرار گرفت و رشد خوبی را آغاز کرد. با توجه به اینکه در محدوده 590هزار - 600هزار واحد مقاومت داشتیم، رشد این شاخص با برخورد به سقف کانال بسط یافته متوقف شد و همچنین وارد اصلاح شد. در حال حاضر شاخص این صنعت با رسیدن به محدوده حمایتی 270هزار واحد مورد حمایت واقع شده است.

شاخص گروه خودرویی می تواند به سمت سقف قبلی خود و پس از آن  به سمت هدف 900هزار واحد حرکت کند و همچنین در این میان، 2 سطح مقاومتی 370هزار و 440هزار واحد وجود دارد.

ایران خودرو: قیمت در یک روند صعودی قرار داشته و پس از برخورد با مقاومت 780 تومان، وارد اصلاح شده است. قیمت پس از رسیدن به حمایت مهم 250 تومان مورد استقبال بازار قرار گرفته و در حال حاضر به سمت اهداف 500 و 780 تومان در حال حرکت است.

سایپا: قیمت در یک روند صعودی قرار داشته و پس از برخورد با مقاومت 600 تومان، وارد اصلاح شده است. قیمت با اصلاحی که انجام داد به کف کانال بسط یافته صعودی خود رسید و حوالی حمایت 200 تومان مورد استقبال بازار قرار گرفت. در حال حاضر قیمت درگیر مقاومت 300 تومان است و  در صورت شکست این سطح می تواند به اهداف 390 و 600 تومان حرکت کند.