آرشیو یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۱۱
فرهنگ و هنر
۲۵

عرضه آخرین یادگار انیو موریکونه پس از مرگ

منبع: مهر

آلبوم منتشرنشده انیو موریکونه آهنگ ساز شاخص و افسانه ای فیلم های برتر تاریخ سینما، چهار ماه پس از درگذشتش منتشر می شود. این آلبوم که روز ششم نوامبر (16 آبان) یعنی چند روز پیش از نود و دومین سال تولد این استاد بزرگ روانه بازار خواهد شد، کلکسیونی از آثار کمتر شناخته شده تجربی و نوآورانه موریکونه برای فیلم های سینمایی است.

 در تبلیغات از این اثر به عنوان «سفری سمعی درون صداهای مرموز، گیتارهای عجیب، سیم های فضایی، سینته سایزرهای ترسناک و صوت های مدرن از آهنگ سازی که همیشه جلوتر از زمان خود بود و سبک را به شیوه خودش دیکته می کرد» یاد شده است.

فیلیپو شوگر، مدیرعامل «شوگر موزیک» گفت: داریم آهنگ های چند فیلم را ارائه می کنیم که ممکن است خیلی موفق نبوده باشند، اما به این معنی نیست که موسیقی آنها از اهمیت کمی برخوردار بودند. پیرپائولو دو سانکتیس متخصص و تهیه کننده موسیقی ایتالیایی که مسوولیت جمع آوری مجموعه

 «Morricone Segreto» را داشته به این نکته اشاره کرد که با وجود اینکه بسیاری از آثار موریکونه طی یک دهه اخیر بازنشر شده، چیزی که کم بوده، آن بخش از چهره این آهنگ ساز بوده که او را برای نسلی از موزیسین ها نمادین کرد و روی آنها اثر گذاشت. او گفت: درباره موسیقی الکترونیک، هیپ هاپ و آلترناتیو راک صحبت می کنم. ایده این بود که ببینیم چرا موریکونه امروز هم در میان علاقه مندان موسیقی که بسیار دور از دنیای آهنگ های فیلم های سینمایی هستند، بسیار محبوب است.