آرشیو سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۹۱
اخبار کشور
۳

بنیاد برکت 11 هزار شغل در استان های مرزی ایجاد می کند

عضو هیئت مدیره بنیاد برکت با اشاره به فعالیت کولبری در سه استان کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی گفت: برای حل این مسئله و ایجاد درآمد پایدار برای مرزنشینان در این سه استان، بنیاد برکت 11 هزار شغل را در این مناطق با اعتبار 50 میلیارد تومان ایجاد می کند.

«هادی جوهری» بر حل مشکل کولبری این سه استان تاکید کرد و اظهار داشت: سه هزار و 500 طرح خرد در 484 روستا برنامه ریزی و اجرا می شود و این در حالی است که برای پیشرفت این کارها، 34 مجری و تسهیلگر که از خود مردم روستا و بومی آن مناطق هستند آموزش های لازم را دیدند و فرآیند شناسایی را آغاز کردند.

معاون اقتصادی بنیاد برکت افزود: اعتقاد داریم اگر بتوانیم برای مرزنشینان رونق اقتصادی ایجاد کنیم تا حد زیادی مردم را از کولبری جدا می کنیم.

بخشی از مرزنشینان مناطق کردنشین ایران برای تامین معیشت و درآمد خود از مرزهای غیررسمی اقدام به حمل بار به وسیله کول یا به اصطلاح رایج «کولبری» می کنند که این موضوع به یکی از چالش های مردم و مسئولان استان های غربی کشور تبدیل شده است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز بر اصلاح قوانین و مقررات برای کولبران تاکید دارد و گفته که بسیاری از کشورهای دنیا تخفیف ها و تشویق های زیادی برای مرزنشینان خود در نظر می گیرند و در ایران هم باید این اتفاق بیافتد.