آرشیو سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۹۱
اخبار کشور
۱۱

حمایت بانک توسعه تعاون از شرکت های دانش بنیان

بانک توسعه تعاون به پاس حمایت از شرکت های دانش بنیان و فعالیت های نوآورانه مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور در گردهمایی تبیین نقش نظام بانکی در نظام تامین مالی نوآوری کشور اظهار کرد: نقش و اهمیت شرکت های دانش بنیان در اقتصاد و خدمت رسانی به جامعه طی چند ماه اخیر که کشور درگیر همه گیری کووید19 بوده بیش از پیش آشکار شده است.

محمود واعظی افزود: دولت همواره بر حمایت از این قبیل فعالیت ها تاکید داشته و آشکار شدن نقش نوآوری ها در قالب استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان، انگیزه بیشتری برای حمایت مالی از این مجموعه ها فراهم کرده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری نیز در این گردهمایی که به صورت مجازی و با حضور مدیران عامل بانک های کشور برگزار شده بود، گفت: در سال های گذشته با همکاری شرکت های دانش بنیان و حمایت های شبکه بانکی توانستیم، زمینه خدمت رسانی بیشتر و گسترده تری به جامعه فراهم آوریم. علاوه بر این نقش و تاثیر فعالیت های نوآورانه را هم در اقتصاد تثبیت کنیم. بنا بر این گزارش، بانک توسعه تعاون نیز در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فعالیت های نوآورانه، تفاهم نامه ای با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد کرده که در قالب آن تسهیلاتی با نرخ هست درصد و بازپرداخت 36 ماهه به متقاضیانی که از طرف صندوق معرفی می شوند، پرداخت می کند.