آرشیو دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹، شماره ۳۸۴۸
حوادث
۱۰

کلاهبرداری به بهانه فروش خودرو

شرق: زن و مردی کلاهبردار که با دایرکردن دفتر فروش خودرو و جعل مهر و سربرگ شرکت خودروسازی داخلی، بیش از دو میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار ما یکم تیر پرونده ای با شکایت سه نفر از شهروندان، با موضوع کلاهبرداری در کلانتری 101 تجریش تشکیل شد و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده شد و در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه یکم قرار گرفت.

محتویات پرونده حاکی از آن بود که زن و مردی به نام نازنین و نادر عاملیت فروش محصولات خودروهای داخلی دایر کرده اند و سه دستگاه خودروی پژو پارس را به نام شاکیان ثبت نام و در مجموع دومیلیارد و 680 میلیون ریال از آنها دریافت کرده اند. شاکیان در موعد تحویل خودرو، هنگامی که به دفتر مورد نظر مراجعه کردند، متوجه تخلیه شدن دفتر فروش شدند و با پیگیری و استعلام از مدیریت شرکت های خودروسازی مشخص شد قراردادها فاقد کد شناسایی است و اصالت ندارند و متهمان با جعل اسناد و اوراق و مهر شرکت خودروسازی از شاکیان کلاهبرداری کرده و گریخته اند.

کارآگاهان موفق شدند پس از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه نازنین و نادر را در شمال تهران شناسایی کنند و هر دو متهم با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.