آرشیو سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹، شماره ۲۲۵۹۵
اخبار کشور
۳

بیش از 2 هزار روستای سیستان و بلوچستان آبرسانی می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: دو هزار و 194روستای این استان که فاقد شبکه آبرسانی و دارای تنش آبی هستند در طرح آبرسانی ملی قرار گرفتند.

علیرضا قاسمی، در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: اجرای 18 مجتمع آبرسانی روستایی و 16 پروژه تک روستایی سیستان و بلوچستان در دست اجراست و آب به 363 روستا متصل شده است.

وی بیان کرد: برنامه ریزی شده که تا پایان سال مالی امسال 173 روستای جدید سیستان و بلوچستان وارد مدار بهره برداری قرار گیرند.

وی ادامه داد: تا پایان فعالیت دولت شاخص بهره مندی مردم روستایی استان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم به 73 درصد می رسد و هم اینک نیز شاخص بهره مندی آب در مناطق روستایی 68 درصد است.

وی اظهارداشت: به دنبال سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به سیستان و بلوچستان بر اساس تفاهم نامه ای که بین استانداری، وزارت نیرو و مجلس برقرار شده مقررشده است تا پایان سال آینده 608 روستای جدید استان آبرسانی شوند.

قاسمی گفت: پروژه شاخص آبرسانی روستایی دشت آبخوان خاش با پیش بینی تامین آب آشامیدنی افزون بر چهار هزار و 500 نفر از مردم 48 روستا به طول 150 کیلومتر از سال 95 شروع شده که تاکنون آبرسانی به 11 روستا با هزینه افزون بر 280 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده و برای تکمیل آن تا پایان دولت به حدود 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و قرار است تا روزهای آینده 100 میلیارد ریال اعتبار تامین نیازهای طرح به پیمانکار پروژه پرداخت شود.

وی شاخص بهره مندی آب خاش را هم اینک بالای 71 درصد عنوان کرد که تا پایان اجرای پروژه دشت آبخوان به حدود 75 درصد برسد و قطعا با بهره برداری از پروژه روستایی شهید خیابانیان شاخص بهره مندی آب در این شهرستان بالاتر از شاخص کشوری می رسد.

وی بیان کرد: پروژه مجتمع آبرسانی چاه احمد تفتان نیز آماده بهره برداری است و حداکثر تا دو هفته آینده تلاش می کنیم آب به 17 روستای چاه احمد نیز وصل شود.