آرشیو سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹، شماره ۷۴۷۶
حوادث
۱۲

سقوط بالابر مترو جان 3 کارگر را گرفت

سقوط یک دستگاه بالابر در کارگاه ایستگاه در حال ساخت مترو در تقاطع خیابان آزادی و  نواب منجر به مرگ 3 کارگر شد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در این باره گفت: ساعت 10:22 صبح دوشنبه این حادثه به سامانه 125 سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و  بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.

نخستین بررسی ها نشان می داد حادثه در یک ایستگاه در حال ساخت شرکت مترو بوده است و پیمانکار به همراه کارگران مشغول کار بوده اند که ناگهان  یک دستگاه بالابر که سه نفر از کارگران در آن حضور داشتند، به پایین سقوط کرده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: آتش نشانان بلافاصله عملیات را آغاز کرده و هر سه کارگر را بلافاصله از بین بالابر خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس داده اند که به تایید عوامل اورژانس مشخص شد هر سه کارگر جان خود را از دست داده اند.

توضیح شرکت مترو

در همین رابطه حمید هیدارن، مدیر روابط عمومی شرکت متروی تهران به ایسنا گفت:  در کارگاه ایستگاه در حال ساخت مترو (ایستگاه توحید)،  ساعت 10 روز دوشنبه پنجم آبان 1399 بر اثر وقوع یک حادثه، 3 نفر از کارگران پیمانکار کارگاه که  دو جوشکار  و یک اپراتور دستگاه بالابر بودند، در ایستگاه R7 (تقاطع خیابان های آزادی و شهید نواب صفوی) جان باختند.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات اولیه، علت حادثه مذکور خروج کابین دستگاه بالابر پیمانکار پروژه از روی ریل و سقوط آن بوده است، اظهار کرد: البته اطلاعات تکمیلی پس از انجام تحقیقات تیم کارشناسی حادثه که در محل مستقر هستند، حاصل خواهد شد.

وی افزود: تحقیقات اولیه حاکی از آن است که دستگاه بالابر مذکور در تاریخ 31 شهریور  امسال، پس از بازرسی ادواری، گواهی تایید سلامت بر اساس استانداردهای مرجع ملی و بین المللی از مبادی قانونی ذیربط دریافت داشته است.