آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹، شماره ۳۸۵۱
جهان
۸

رویداد

گفت و گوی تلفنی پوتین و اردوغان

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با همتای ترک خود نسبت به ادامه درگیری در منطقه قره باغ و اعزام تروریست های مسلح به این منطقه ابراز نگرانی کرد. در بیانیه کرملین در این رابطه آمده است: در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه و ترکیه تحولات در قره باغ مورد بحث قرار گرفت و طرف روس نگرانی شدید خود را از ادامه جنگ و درگیری و اعزام تروریست ها به این منطقه ابراز کرد.

نماینده ویژه کره جنوبی در روسیه

در دفتر معاون نخست وزیر روسیه و فرستاده ریاست جمهوری خاور دور اعلام کرد کره جنوبی برنامه دارد به منظور افزایش تعامل با روسیه، یک نماینده ویژه ریاست جمهوری به مسکو بفرستد.

لایحه ضد چینی در سنای آمریکا

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از ارائه قطع نامه دو حزبی سناتورها با هدف اعتراض به آنچه «بدرفتاری» چین با اقلیت اویغور می خوانند و توصیف آن به عنوان «نسل کشی» خبر داد.

آغاز دور دوم مذاکرات لبنان و اسرائیل

وزارت انرژی اسرائیل اعلام کرد مسئولان اسرائیلی و لبنانی روز گذشته در دور دوم مذاکرات برای ترسیم مرزهای دریایی شرکت می کنند و قرار است امروز نیز نشستی برگزار شود.

لغو نشست های حضوری سازمان ملل

پس از آلودگی پنج عضو هیئت نیجر در سازمان ملل به ویروس کرونا این نهاد بین المللی تمامی نشست های رودرروی خود را در مقر خود در نیویورک در روزهای آتی لغو کرده است.

دومین شب ناآرامی ها در فیلادلفیا

صدها معترض آمریکایی شامگاه سه شنبه در فیلادلفیا تجمع کردند. در دومین شب ناآرامی ها، پس از تازه ترین تیراندازی مرگ بار پلیس آمریکا به مردی سیاه پوست، غارت و برخوردهای خشونت آمیزی رخ داد.