آرشیو پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹، شماره ۵۰۲۰
ورزش
۲۴

سوژه

50 میلیون؛ سقف قرارداد تکواندو!

ایسنا : قرارداد اندک ورزشکاران حاضر در لیگ تکواندو باعث نارضایتی آنان شده است. مبلع قرارداد معدود چهره های شاخص تیم ملی تکواندوی ایران که قرار است سال آینده برای ورزش ایران در المپیک توکیو افتخارآفرینی کنند فقط رقمی در حدود صد میلیون تومان است. در مورد سایرین وضعیت از این هم بدتر است. در سال 90 سقف قراردادهای لیگ تکواندو 50 میلیون تومان بود اما این مبلغ با گذشت 9 سال تفاوتی نکرده است.

علی کریمی در لیگ قطر؟

ایسنا : علی کریمی که حاضر به تمدید قراردادش با استقلال نشد با یک تیم قطری به توافق نهایی رسید. روزنامه استاد الدوحه قطر مدعی شد کریمی با تیم اف سی قطر به توافق رسیده و با این تیم قرارداد امضا کرده است. پیش از این قرار بود این باشگاه قطری بشار رسن را جذب کند، اما در نهایت به نظر می رسد با علی کریمی به توافق رسیده است.

موج اعتراض ها به یک محرومیت : اجازه انتقاد بدهید

دنیای اقتصاد : غروب سه شنبه سایت رسمی فدراسیون فوتبال از محرومیت سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد تا اطلاع ثانوی خبر داد. در خبر فدراسیون، کمیته اخلاق به عنوان مرجع محروم کننده معرفی شده بود، بدون اینکه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه شود. با این حال می شد حدس زد مشکل فدراسیون با آذری، مصاحبه های تند و تیزی است که مدیرعامل فولاد علیه ارکان مدیریتی فوتبال کشور به زبان آورده بود.

از آن جمله می توان به این نقل قول از آذری اشاره کرد: «مگر متولی فوتبال مرده است که هواداران معترض باید جلوی مجلس تجمع کنند؟» خود آذری هم بعد از انتشار خبر محرومیتش، مصاحبه کرد و علت این مجازات را اظهارنظرهای انتقادی اش دانست. این موضوع اما اعتراض گسترده چهره های شناخته شده فوتبال ایران را به دنبال آورد؛ جایی که امثال علی کریمی و فرهاد مجیدی به حمایت از مدیرعامل فولاد پرداختند و حکم فدراسیون را زیرسوال بردند. بسیاری آذری را یک مدیر موفق می دانند، اما حتی فارغ از سوابق او نیز در نظر گرفتن چنین محرومیت هایی صرفا به خاطر «انتقاد»، یک سیاست غلط است. اگر قرار است مجموعه ای موفق باشد، همیشه باید فضای نقد از خودش را فراهم کند. در غیر این صورت سرکوب منتقدان هیچ ثمری نخواهد داشت. انتقاد حق همه است و این مساله مخصوصا در حوزه های سراسری و پرمخاطب مثل فوتبال، جدی تر هم هست.