آرشیو شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹، شماره ۴۷۷۸
سیاست
۳

خبر

اینستاگرام صفحه فرانسوی رهبری را مسدود کرد

شبکه اجتماعی اینستاگرام، حساب رسمی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی به زبان فرانسوی را مسدود کرد. به گزارش پایگاه خبری تابناک، رهبر انقلاب چهارشنبه شب در پیامی کوتاه به جوانان فرانسه که از طریق شبکه های اجتماعی منتشر شد از آنان خواستند از رییس جمهوری خود سوال کنند که چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می کند و آن را آزادی بیان می شمارد ولی تردید در هولوکاست در آنجا جرم است و اگر کسی چیزی در این باره نوشت باید به زندان برود. هم اکنون صفحه جدید فرانسوی رهبر انقلاب در اینستاگرام با آدرسinstagram.com/fr.Khamenei.ir به عنوان صفحه جایگزین صفحه مسدود شده، آغاز به کار کرده است.

اموال نمایندگان مجلس یازدهم ثبت می شود

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره ثبت اموال نمایندگان مجلس یازدهم از سوی قوه قضاییه گفت:«اخیرا طی نامه ای خطاب به رییس حوزه ریاست قوه قضاییه خواستار استقرار کارشناسان قوه قضاییه در مجلس برای ثبت اموال و دارایی نمایندگان و مدیران مجلس شده ایم.» به گزارش «تسنیم» او با بیان اینکه ثبت اموال نمایندگان در راستای اجرای قانون ثبت اموال و دارایی های نمایندگان است، ادامه داد:«با درخواست نمایندگان مجلس قرار است، کارشناسان قوه قضاییه از هفته آینده در مجلس مستقر و نسبت به ثبت اموال و دارایی نمایندگان و مدیران مجلس اقدام کنند.»

ارجاع شکایت دولت از نمایندگان به رییس مجلس

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهوری در رابطه با ارایه شکایت دولت به مجلس گفت: «مسوول پیگیری در دستگاه قضایی، معاونت حقوقی رییس جمهور است که پیگیری های حقوقی و قضایی را برعهده دارد. معاونت پارلمانی براساس آیین نامه داخلی مجلس مواردی که مرتبط به نطق نماینده، اهانت، افترا و نشر اکاذیب و نسبت نارواست را براساس قانون آیین نامه داخلی مجلس به رییس مجلس اعلام می دارد و طبق قانون آیین نامه داخلی، مراحل آن صورت می گیرد.» به گزارش خبرگزاری برنا، او ادامه داد:«بخش های مرتبط با جزای قضایی به عهده معاونت حقوقی است. معاونت پارلمانی شکایت دولت را به رییس مجلس ارجاع داده و زمانی که اینها به رییس مجلس اعلام می شود قاعدتا او باید این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.» امیری گفت:«قالیباف باید شکایت را به هیات نظارت ارجاع دهد؛ تاکنون جوابی از هیات نظارت در این رابطه دریافت نکرده ایم.»