آرشیو چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹، شماره ۵۰۳۰
ورزش
۳۲

ویژه

تغییر جدی در تقویم لیگ قهرمانان؟

ایسنا : دومین نشست اعضای کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2020 روز دوشنبه به صورت مجازی برگزار شد و اعضا با برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان این قاره همانند اروپا موافقت کردند. در صورتی که طرح تغییر زمان برگزاری این مسابقات تایید شود، از این پس لیگ قهرمانان از اوایل مهر آغاز و در اواخر مسابقات باشگاهی در اردیبهشت یا خرداد به پایان خواهد رسید. این طرح کاملا همراه با لیگ برتر ایران و سایر لیگ های غرب آسیا است و به سود تیم های این منطقه تمام می شود.

واکنش به احتمال تعلیق شطرنج ایران

دنیای اقتصاد : در شرایطی که زمزمه های زیادی در مورد تعلیق احتمالی فدراسیون شطرنج ایران به گوش می رسد، دیروز فرهاد نیکوخصال، سرپرست این فدراسیون گفت: «اخبار موثقی در این باره نداریم و جسته گریخته مطالبی را می شنویم. ایران جزو کشورهای تاثیرگذار در شطرنج دنیاست و بعید می دانم تعلیق شویم. ضمن اینکه باید طبق اصول و شرایط فرهنگی خودمان حرکت کنیم.»

محمود یاوری، سرمربی اسبق تیم ملی درگذشت

بدرود جناب سرهنگ!

دنیای اقتصاد : ویروس منحوس کرونا، جان سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران را گرفت. محمود یاوری، از پیشکسوتان محترم فوتبال ایران در 81 سالگی در بیمارستان الزهرای اصفهان جان به جان آفرین تسلیم کرد و برای دنیای پرهیاهوی فوتبال تبدیل به یک خاطره نجیب شد.

یاوری سرمربیگری در تیم های ذوب آهن و سپاهان اصفهان، برق شیراز، تیم ملی جوانان ایران، تیم ملی امید ایران، فجر سپاسی شیراز، پاس تهران، تراکتورسازی، ابومسلم، استقلال اهواز، راه آهن، شاهین بوشهر، صبای قم، پاس همدان، استیل آذین و مس کرمان را تجربه کرد. محمودخان سال 63 برای مدتی سرمربی تیم ملی بزرگسالان هم بود و با این تیم در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا 1984 شرکت کرد. یاوری که یک نظامی بازنشسته بود و از همین رو بین فوتبالی ها «جناب سرهنگ» خطاب می شد، از احترام زیادی در میان هم صنفانش بهره می برد. او در زمره نخستین بازیکنان تیمی بود که امروز به اسم «سپاهان» شناخته می شود. جناب سرهنگ در همه رده های سنی مربیگری کرده و سال های پایانی عمرش هم در کمیته فنی فدراسیون فوتبال حضور داشت. دیروز انتشار خبر درگذشت یاوری با موجی از پیام های تسلیت از سوی اهالی فوتبال همراه شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.