آرشیو دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۱۱
شهرستان ها
۷

اصناف آذربایجان غربی تا یک ماه تعطیل شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تعطیلی همه مشاغل و اصناف به جز گروه یک، به مدت یک ماه در هشت شهر این استان اجرا می شود.

علی مصطفوی افزود: این هشت شهر شامل ارومیه، خوی، بوکان، مهاباد، میاندوآب، سلماس، پیرانشهر و نقده است که محدودیت های جدید در آنها به اجرا در می آید.

وی اضافه کرد: این طرح تا 20 آذر امسال ادامه دارد و همه روزه، اکیپ های بازرسی در سطح شهرستان های هشت گانه موارد لازم را بررسی می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تنها مشاغل گروه یک شامل مراکز درمانی، داروخانه ها، امداد و نجات، آتش نشانی ها، آمبولانس ها و مراکزی که سرویس های عمومی مانند آب، برق، تلفن و مواد غذایی را در اختیار افراد قرار می دهند و مراکز توزیع مواد غذایی نظیر سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای می توانند پس از این ساعت فعالیت داشته باشند.

مصطفوی گفت: فرمانداران این شهرستان ها، مسئول اجرای دقیق این طرح هستند و نظارت جدی در این خصوص باید صورت گیرد.

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، مقررات تعطیلی مشاغل گروه های 2، 3 و 4 در همه مراکز استان ها و شهرهای پرجمعیت کشور از 20 آبان تا 20 آذر اجرایی خواهد شد.

علاوه بر آن، ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه های 2، 3 و 4 در 9 شهرستان اشنویه، نقده، پیرانشهر، بوکان، خوی، سلماس، ماکو، تکاب و مهاباد به صورت هفتگی اجرا می شود.

تاکنون بیش از 2 هزار و 150 نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.