آرشیو دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۱۱
جامعه
۱۰

رئیس شورای شهر تهران: کاهش ساعت کار اصناف و حمل و نقل عمومی باعث تشدید شیوع کرونا است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به خطر افزایش ازدحام و تشدید شیوع کرونا با کاهش ساعت فعالیت اصناف و حمل ونقل عمومی، گفت: از رئیس جمهور توقع تعطیلی دوهفته ای وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن هاشمی در جلسه دیروز شورای شهر ضمن انتقاد از اجرای مصوبه های نیم بند برای مقابله با کرونا اظهارداشت: اقدامات اخیر مقابله با کرونا از جمله کاهش ساعت فعالیت صنوف و حمل ونقل عمومی نتیجه معکوس داشته است.

هاشمی درباره روند افزایش پاندمی کرونا گفت: به اذعان مسئولان بهداشت و درمان کشور آمار فوتی ها در حال افزایش است و حتی صحبت از رسیدن آمار فوتی های روزانه به عدد هزار شده و این در حالی بوده که محدودیت های ستاد مقابله با کرونا تاثیر جدی در کاهش ترددها و رفتار مردم ایجاد نکرده است. وی افزود: با کاهش فعالیت اصناف و ساعت تردد وسایل حمل ونقل عمومی ازدحام جمعیت ایجاد شده که تشدید شیوع کرونا را به همراه داشته است.

توقع تعطیلی 2 هفته ای از رئیس جمهور

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تعطیلی دو هفته ای پایتخت نه تنها به پیشنهاد شورا بلکه به تایید مجمع نمایندگان تهران و روسای دانشگاه های علوم پزشکی و حتی استانداری رسیده و بررسی های کارشناسی در این زمینه انجام گرفته است مسیرها مشخص و طی شده و در حال حاضر از رئیس جمهور توقع اجرا وجود دارد.