آرشیو شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۱۵
اخبار کشور
۳

آغاز بهره برداری رسمی از 13 پروژه در حوزه حمل و نقل به دستور رئیس جمهور

حجت الاسلام روحانی 13 پروژه آزادراهی و فرودگاهی کشور را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

حجت الاسلام روحانی روز پنجشنبه (29 آبان) قطعات اول و دوم آزاد راه کنارگذر شرقی اصفهان به طول 63 کیلومتر، 97 کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در هرمزگان، باند دوم کنارگذر جنوبی کرمان به طول 24 کیلومتر و 10 پروژه فرودگاهی در اصفهان، تبریز، مشهد، شاهرود و گرگان را از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.برای افتتاح این طرح ها 3 هزار و 143 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس جمهور طی سخنانی در مراسم افتتاح این پروژه ها با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، گفت: عبور روزانه 1400 پرواز از آسمان ایران نشان می دهد که جایگاه کشورمان نه تنها در بخش هوایی، بلکه در بخش های ریلی، جاده ای و بندری، بسیار ویژه و ارزشمند است.

وی همچنین بهره برداری از بزرگراه ها و آزادراه های کشور را باعث ارتقای ایمنی و کاهش زمان تردد جاده ای در کشور عنوان کرد و افزود: دولت تدبیر و امید تلاش کرد در کنار توسعه حمل ونقل جاده ای و ریلی، از فناوری های نوین نیز در این زمینه بهره بگیرند که این موضوع باعث ایجاد تحولی بزرگ در عرصه حمل ونقل بار و مسافر در جاده های کشور شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: پروژه های بزرگی در عرصه حمل ونقل و گسترش شبکه آزادراه ها و بزرگ راه های کشور در دولت یازدهم و دوازدهم اجرا شده است و در حال حاضر نیز 9 پروژه عظیم بزرگراهی در کشور در حال اجراست که یا در ماه های آغازین سال 1400 و در دولت دوازدهم و یا در دولت بعدی به مرحله افتتاح و بهره برداری خواهند رسید.

روحانی تاکید کرد: گسترش شبکه راه ها، ریل و خطوط هوایی تاثیر زیادی در رونق اقتصادی کشور دارد و دولت یازدهم و دوازدهم همواره در این زمینه توجه زیادی صرف کرد و با وجود تمام محدودیت ها توانسته اقدامات قابل توجهی در گسترش ظرفیت های حمل ونقلی کشور و تجهیز شبکه راه ها و راه آهن کشور به امکانات و فناوری های نوین انجام دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه ترانزیت از شمال به جنوب و شرق به غرب، تحول بزرگی در منطقه ایجاد می کند، گفت: تقویت دولت الکترونیک، دیجیتال کردن اقتصاد و توسعه شرکت های دانش بنیان تا روز پایانی کار دولت ادامه خواهد یافت.