آرشیو شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۱۵
اخبار کشور
۱۱

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از مردم استان خداحافظی کرد

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد پس از هشت سال و نیم امامت جمعه و چهار سال و نیم نمایندگی ولی فقیه در این استان، از مردم خراسان شمالی خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد وی در سال 91 با حکم مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد و در سال 95 نیز با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان نخستین نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی منصوب شد.

حجت الاسلام یعقوبی در طول این مدت منشا خیرات و برکات فراوانی برای خطه خراسان شمالی، باب الرضا (ع) و گنجینه معرفت ها بود که از آن جمله می توان به افزایش چشمگیر شمار نمازگزاران جمعه اشاره کرد؛ به گونه ای که در ایامی مانند ماه رمضان و محرم پس از تکمیل ظرفیت پنج هزارنفری مصلای امام خمینی(ره) بجنورد، محوطه ورودی مصلا نیز مملو از نمازگزاران می شد.

ارتباط شایسته با اقشار مختلف مردم، حضور مستمر در یادواره های شهدا در شهرها و روستاهای استان، تعامل مناسب با مدیران و مسئولان استانی، پیگیری و رفع مشکلات مردمی با استفاده از ظرفیت نهاد امامت جمعه و نمایندگی ولی فقیه و... تنها برخی از اقدامات و فعالیت های نماینده پرتلاش و جهادی ولی فقیه در خراسان شمالی در سال های اخیر بود.

وی دیروز در خطبه های مجازی نماز جمعه بجنورد گفت: براساس در خواست خودم از این جایگاه می روم و می خواهم به امورات شخصی و خودسازی برسم و علت اصلی این جدایی عاطفی است.