آرشیو شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۱۵
صفحه آخر (جهان)
۱۲

498 نظامی آمریکایی طی یک سال گذشته خودکشی کرده اند

براساس گزارش سالیانه پنتاگون طی فقط همین یک سال گذشته میلادی، 498 نظامی ارتش آمریکا خودکشی کرده اند که 344 نفر از آنها را نظامیان درحال خدمت در ارتش آمریکا تشکیل می دهند.

گزارش جدید پنتاگون از افزایش تعداد خودکشی در میان نظامیان آمریکا نسبت به سال قبل از آن حکایت دارد. این گزارش، افزون بر 154 سرباز پیشین، تعداد خودکشی ها در میان نظامیان ذخیره و گارد ملی آمریکا طی سال گذشته را 344 مورد اعلام کرده که به تفکیک شامل 142 مورد خودکشی در نیروی زمینی و 83 مورد در نیروی هوایی، 72 مورد در نیروی دریایی و 47 مورد در تفنگداران دریایی آمریکا بوده است. خودکشی در میان نظامیان آمریکایی دلایل متعددی دارد که یکی از آنها، عذاب وجدان حاصل از جنایاتی است که در کشورهای مختلف مرتکب می شوند. از سوی دیگر، ارتش آمریکا از جمله نهادها و بخش هایی است که از ویروس کرونا آسیب دیده، طوری که یکی از یگان های نظامی این کشور شاهد 10 مورد خودکشی به دلیل کرونا طی سال جاری بوده است! روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این زمینه با انتشار گزارشی در این باره نوشته: «از زمان شیوع ویروس کرونا تعداد خودکشی ها در ارتش آمریکا 20 درصد افزایش داشته است».

خودکشی درجه داران!

به نوشته مشرق، براساس این گزارش میزان خودکشی درجه داران آمریکایی نیز در سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش 30 درصدی نشان می دهد که تعداد موارد خودکشی از 88 مورد در سال 2019 به 114 مورد در سال جاری افزایش داشته که تنها 10 مورد آن در یگان 82 چتربازان نیروی هوایی آمریکا ثبت شده است. درحالی که سال گذشته این نیرو تنها 4 خودکشی را در نیروهای خود ثبت کرده بود.

سرکنسول فرانسه در مغرب خود را کشت

همچنین منابع خبری در پادشاهی مغرب، روز پنجشنبه خبر دادند که «دنیس فرانسوا» سرکنسول پنجاه و پنج ساله فرانسه در شهر «طنجه» (شمال مغرب) خودکشی کرده است. جسد دنیس فرانسوا داخل کنسولگری فرانسه کشف شد. همین امر سبب آماده باش امنیتی در کنسولگری شده است. اطلاعات اولیه اشاره به خودکشی می کند. او را در حالی پیدا کردند که خود را در مقر اقامتش حلق آویز کرده بود.