آرشیو دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۴۶
روند
۱۴

تحلیل ها از شاخص گروه لاستیک نشان می دهد: حرکت به سمت سقف تاریخی

سامان منتظری (کارشناس بازار سرمایه)

شاخص گروه لاستیک از سال 90 در قالب یک کانال صعودی درحال حرکت بود. با توجه به مجوز افزایش قیمت تایر و اقبال بازار سرمایه در سال 98 از سقف کانال صعودی عبور کرد و پس از رسیدن به سقف کانال بسط یافته محدوده 460.000 واحد در مرداد ماه سال 99 دچار افت کمی شد.

پس از رسیدن به سقف کانال صعودی در قالب پولبک آبان ماه سال 99 محدوده 285.000 واکنش مثبتی نشان داد و یک روند صعودی را آغاز کرد. از طرفی در اندیکاتور اراس ای محدوده 50 حمایت وجود دارد و درحال حاضر به سمت سقف تاریخی در حرکت است.

در صورت عبور از سقف تاریخی هدف بعدی در بلندمدت محدوده 620.000 واحد است و حد ضرر برای این شاخص تثبیت قیمت زیر 285.000 واحد است.

صنعتی بارز با نماد پکرمان

قیمت بعد از رسیدن به مقاومت محدوده 4هزار تومان و تشکیل الگوی سر و شانه مستقیم و شکست خط گردن عملا روند صعودی به پایان رسید و بعد از رسیدن قیمت به تارگت این الگو محدوده 2هزار تومان دوباره مورد حمایت قرار گرفت و در حال حاضر بالای خط گردن تثبیت شده است و هدف قیمت سقف تاریخی محدوده 4هزار تومان است و حد ضرر برای سهامداران این شرکت تثبیت قیمت زیر 2هزار و 700 تومان است.

ایران تایر با نماد پتایر

قیمت از تیر ماه تا آبان ماه در یک بازه بین قیمت 8هزار و 400 تومان تا 12هزار تومان درحال  نوسان بود و در آبان ماه توانست از این محدوده رو به بالا خارج شود و هدف اول محدوده 18هزار تومان است و در صورت عبور هدف بعدی محدوده 20هزار تومان است و حد ضرر برای سهامداران این شرکت تثبیت قیمت زیر 12هزار تومان است.