آرشیو چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹، شماره ۳۸۷۹
دیپلماسی
۴

دعوت پکن از همه طرف ها برای اجرای صادقانه برجام

منبع: فارس

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که همه طرف های توافق هسته ای باید از نشست آتی کمیسیون برجام به‎عنوان فرصتی برای حفظ و اجرای صادقانه برجام و قطع نامه 2231 شورای امنیت بهره گیرند.

«هوآ چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه طی یک کنفرانس خبری با تاکید بر لزوم حفظ برجام ادامه داد: «چین معتقد است مهم نیست که چطور اوضاع پیش می رود، تداوم حفظ و اجرای برجام باید پیش شرط اصلی هرگونه راه حل سیاسی برای موضوع هسته ای ایران باشد». سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: «امیدواریم که تمامی طرفین از این کمیسیون مشترک به عنوان فرصتی برای تحکیم بیشتر اجماع در مورد حفظ و اجرای صادقانه برجام و قطع نامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل بهره گیرند و راه های موثری را برای پاسخ گویی به چالش های فعلی کشف کرده و به پیشبرد حل وفصل سیاسی موضوع هسته ای ایران ادامه دهند».

او در پایان خواستار بازگشت به موقع ایالات متحده به برجام شد و گفت: «ما همچنین انتظار داریم که ایالات متحده به عقلانیت و عمل گرایی بازگردد و در موقعیت مناسب به برجام بازگردد و اقدامات عملی را برای حفظ نظام بین المللی عدم اشاعه هسته ای و صلح و ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) برعهده بگیرد».