آرشیو چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۲۵
صفحه آخر (جهان)
۱۲

نظامیان استرالیایی شهروند معلول افغان را کشتند و در پای مصنوعی او شراب خوردند

بر اساس تصویری که برای نخستین بار «گاردین» استرالیا منتشر کرد، یکی از سربازان نیروی ویژه این کشور از داخل پای مصنوعی به دست آمده از یک شبه نظامی کشته شده، که احتمالا از طالبان است، نوشیدنی می نوشد!

روزنامه گاردین چاپ استرالیا، تصویری را منتشر کرد که نشان می دهد یک سرباز ارشد، که هنوز در واحد نیروهای ویژه ارتش این کشور خدمت می کند، از داخل پای مصنوعی، نوشیدنی می نوشد. این عکس مربوط به سال 2009 است. همچنین، در تصویر دیگر نشان داده شده که دو سرباز دیگر در حال رقص با آن پای مصنوعی هستند. این تصاویر که برای نخستین بار توسط روزنامه مذکور منتشر شده است، گزارش قبلی درباره استفاده از این پای مصنوعی به عنوان لیوان آبجوخوری را تایید می کند.

برخی از سربازان گفته اند که این روش از سوی افسران ارشد ارتش استرالیا انجام شده است و برخی از آنها در چنین عملی، دخیل بودند. این اقدامات در حالی صورت گرفته است که پای مصنوعی به صورت بالقوه یک شیء جنگی است و سربازان استرالیایی اجازه خارج کردن آن را از صحنه نبرد ندارند.

این پای مصنوعی احتمالا به یک شبه نظامی طالبان تعلق داشته که در جریان حمله به دو مجتمع و یک تونل در ولایت «اروزگان» افغانستان در سال 2009 کشته شد. به گزارش ایسنا، این پای مصنوعی را از صحنه نبرد خارج کرده و آن را در نزدیکی محل درگیری نگه داشتند، تا مهمان ها برخی اوقات از آن به عنوان لیوان نوشیدنی استفاده کنند!

گفتنی است، پیش تحقیقات ارتش استرالیا نشان داد که نظامیان این کشور  در زمان حضورشان در افغانستان در قالب نیروهای ناتو، دست کم 39 غیرنظامی و زندانی را به شکل غیرقانونی به قتل رسانده اند. همچنین، «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین، عکسی را منتشر کرد که نشان می دهد یک تفنگدار استرالیایی با لب خندان، چاقویی زیر گلوی یک کودک افغان قرار داده است.