آرشیو سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹، شماره ۵۰۵۳
نفت ، پتروشیمی و کالاهای پایه
۱۶
تحلیل

بررسی تکنیکال قیمت شکر

سمانه عاملی (تحلیلگر بازار)

  روند کلی قیمت هر تن شکر، صعودی برآورد می شود. در چهار هفته گذشته قیمت هر تن شکر خام تقریبا ثابت و در محدوده 395 تا 400 دلار باقی ماند. البته در این مدت این کالا تا محدوده 425 دلار نیز افزایش داشت و با واکنش به این سطح مقاومتی، روند صعودی کوتاه مدت به سمت پایین شکسته شد. این اتفاق می تواند آغاز اصلاح قیمتی تا محدوده 380 دلار باشد. در صورت واکنش به این ناحیه حمایتی شکر می تواند در هفته های بعدی، اهداف قیمتی بالاتری مثل محدوده 475 دلار را لمس کند که سه محدوده مهم ممکن است مانع رسیدن به این هدف قیمتی شوند.

سطح 415 دلار، ناحیه 423 دلار و محدوده 455 دلار را می توان به عنوان محدوده های مهم مقاومتی قیمت شکر خام در چند هفته آینده در نظر داشت. اگر چه سناریوی افزایش قیمت برای شکر محتمل تر از سناریوی کاهش قیمت است اما با توجه به شکسته شدن محدوده خط روند صعودی کوتاه مدت، ممکن است تغییر مسیر دهد. اگر کاهش قیمت ها منجر به شکسته شدن خط روند صعودی میان مدت شود، سطوح قیمتی 360 دلار، 345 دلار و 333 دلار می توانند مانع ریزش بیشتر قیمت ها شوند.

بررسی سطوح مهم قیمتی

در صورت افزایش قیمت در کوتاه مدت، اولین منطقه ای که می تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شود، محدوده 415 دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا خصوصا با حجم زیاد نشانه صعودی است و امیدها را نسبت به احتمال افزایش بیشتر قیمت ها بالا می برد. قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت بالا با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. بعد از این محدوده مهم ترین منطقه ای که می تواند از افزایش بیشتر قیمت ها جلوگیری کند، محدوده 425 دلار است. به نظر می رسد قیمت برای عبور از این محدوده به سمت بالا با مشکلاتی مواجه شود.

در صورت کاهش قیمت ها دو محدوده خط روند صعودی کوتاه مدت و محدوده خط روند صعودی میان مدت می توانند سطوح حمایتی بسیار مناسبی باشند. در صورت کاهش قیمت ها، اولین منطقه ای که می تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شود، محدوده 380 دلار است. به نظر می رسد. بعد از این محدوده، مهم ترین منطقه ای که می تواند از کاهش بیشتر قیمت ها جلوگیری کند، محدوده 360 دلار است.