آرشیو سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۴۲
اخبار کشور
۳

تشکر بیت مرحوم آیت الله یزدی از رهبر انقلاب، مراجع و مردم

بیت مرحوم آیت الله محمد یزدی رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ در نامه ای از اظهار لطف رهبر انقلاب، مراجع تقلید، علما و حضور اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع و تدفین آن مرحوم تقدیر کرد.

در این نامه آمده است: با رحلت آیت الله محمد یزدی ایامی آکنده از غم و اندوه بر ما گذشت؛ ما پدری مهربان و استادی کامل را از دست دادیم.

این نامه افزوده است: پیش از انقلاب سخنرانی های آتشین برآمده از اعتقاد و یقین خالص او به نهضت امام خمینی(ره)؛ عشق به اسلام و انقلاب را در دل ها شعله ور می کرد؛ او برای احیای نهضت اسلامی مشقت های فراوان زندان ها و تبعیدها را به جان خرید.

این نامه ادامه یافته است: پس از انقلاب، حضور وی و انجام وظیفه در مسیر پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی و صیانت از آن در سنگرهای گوناگونی مانند مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری، مهدیه تهران، رسیدگی به شئون حوزه های علمیه و مجالس درس و بحث ادامه یافت و با نیک نامی به فرجام رسید.

بخش دیگری از این نامه حاکی است: بر خود فرض می دانیم شاکر الطاف الهی و سپاسگزار محبت و همدردی همه عزیزانی باشیم که هر یک با ابراز لطف و محبت خود بر دل های دردمند ما مرهم نهادند.

در ادامه این نامه، مراتب سپاس و قدردانی به پیشگاه مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، اعضای شورای نگهبان، رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای قوه قضائیه، رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، علما و فضلای حوزه و دانشگاه و سایر شخصیت ها و مقامات کشوری، لشکری و استانی و دوستان، آشنایان و آحاد ملت شریف ایران اسلامی اعلام شده است.

در این نامه افزوده شده است: حضور باشکوه و دور از انتظار انبوه مومنان و به خصوص طلاب و فضلای انقلابی در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آن پیر و شایسته و صادق امام و یار باوفای رهبر به رغم اهتمام خانواده بر سرعت در مراسم تجهیز و سفارش آن مرحوم برای عدم ایجاد زحمت در این شرایط خاص، جلوه ای از حق شناسی مردم عزیز نسبت به وی بود؛ خدا را بابت همه الطاف بیکران پیدا و نهانش شاکریم.