آرشیو سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۴۲
صفحه آخر (جهان)
۱۲

حملات مشکوک به سفارت آمریکا در بغداد حشدالشعبی: کار ما نبود

در پی حمله موشکی مشکوک به سفارت آمریکا در پایتخت عراق، آمریکا و غرب نیروهای مقاومت را به این حمله متهم کردند. این در حالی است که حشدالشعبی اعلام کرد، در این حمله نقشی نداشته است.

به دنبال اصابت 11 راکت کاتیوشا به سفارت آمریکا و منازل منطقه «القادسیه» منطقه سبز بغداد، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، فورا نیروهای مقاومت عراق و حتی ایران را عامل این حمله دانست. این در حالی است که از نگاه حشدالشعبی، کل ماجرا مشکوک است و احتمالا، آمریکا به وسیله عوامل خودش این حمله موشکی را ترتیب داده است.

پیش از این نیز عوامل آمریکا یک منزل مسکونی در بغداد را هدف موشک قرار دادند و جان چند عضو یک خانواده را گرفته اند. پس از آن، مقامات آمریکایی و متحدان واشنگتن فورا انگشت اتهام را به سمت حشدالشعبی گرفته بودند.

واکنش ها

«هادی عامری» رئیس ائتلاف «فتح» در پارلمان عراق و از رهبران حشدالشعبی، حمله راکتی شب دوشنبه به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم کرد و آن را غیرقابل توجیه دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، اعلام کرد، گروه های جنایتکار بار دیگر تاسیسات و منازل مسکونی را در منطقه سبز بغداد هدف حملات راکتی قرار دادند، که به شماری از ساختمان های مسکونی و خودروها خساراتی وارد کرد و موجب وحشت ساکنان شد.

«گردان های حزب الله عراق» وابسته به حشدالشعبی و گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز طی بیانیه های جداگانه ای، این حمله را محکوم کردند. گروه «عصائب اهل الحق» نیز در موضعی مشابه اعلام کرد، گروه های مقاومت هنوز علیه آمریکا اقدام نکرده اند.