آرشیو دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹، شماره ۵۰۷۰
فرهنگ و هنر
۲۵
جشنواره

جشنواره پویانمایی تهران سال 1400 برگزار می شود

منبع: مهر

 دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران به دلیل همه گیری بیماری کرونا، در سال 1400 برگزار می شود. این رویداد بین المللی قرار بود اسفند 1399 در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شود که شیوع بیماری کرونا برگزاری آن را به سال آینده موکول کرد.

این درحالی است که در مجموع بیش از 1600 اثر پویانمایی از ایران و 84 کشور جهان در اختیار دبیرخانه دائمی این رویداد قرار گرفت که از این میان 550 اثر به هنرمندان ایرانی و 1060 اثر به هنرمندان خارجی اختصاص داشت.

دبیرخانه جشنواره در همین حال درباره تعویق این رویداد هنری توضیح داده است: «با توجه به تجربه های نه چندان موفق برگزاری مجازی رویدادهای سینمایی در جهان، اهمیت رعایت حق مولف و قانون کپی رایت از سوی کانون و درعین حال توجه به استانداردهای نمایش فیلم، از برگزاری جشنواره به صورت مجازی خودداری و تلاش می کنیم این جشنواره را در سال 1400 برگزار کنیم. مجموعه ای از بهترین فیلم های پویانمایی سراسر جهان برای نمایش در اختیار جشنواره دوسالانه پویانمایی کانون قرار گرفته ضمن اینکه دو جلد کتاب تخصصی ویژه این رویداد در حال ویراستاری است و برنامه ریزی نشست های تخصصی نیز صورت گرفته بود.»