آرشیو پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹، شماره ۳۹۱۰
دیپلماسی
۴

کوتاه از دیپلماسی

تعلیق پروازها از انگلیس تا کنترل ویروس

ایسنا: حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن در توییتی با اشاره به شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس که تعداد مبتلایان در این کشور را به حدود 60 هزار نفر در روز رسانده بود، گفت: دولت انگلیس در سطح کل کشور قرنطینه عمومی و سراسری اعلام کرد و مدارس، دانشگاه ها، ادارات و مراکز عمومی را بلافاصله بعد از ایام تعطیلات سال نو برای حداقل یک ماه و نیم دیگر تعطیل کرد. ‏ایران از هفته ها قبل و به موقع سفرهای مستقیم و غیرمستقیم از مبدا انگلیس به مقصد ایران را به حالت تعلیق درآورد. در ایران فقط یک نفر مبتلا به نوع انگلیسی ویروس جهش یافته شناسایی شده که تحت درمان است. بعیدی نژاد گفت: ورود مسافران از مبدا انگلیس به ایران تا اطمینان از کنترل این ویروس در تعلیق خواهد بود.

پمپئو: برای پاسخ به هر اقدام ایران آماده ایم

ایسنا: وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران 40 سال است آمریکا و اسرائیل را تهدید می کند. او گفت اگر ایران هرگونه اقدامی علیه ما انجام دهد، بی شک دولت ترامپ پاسخ آن را خواهد داد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با بلومبرگ مدعی شد: ایرانی ها تقریبا به طور روزانه تهدید می کنند و در رابطه با حمله به آمریکا صحبت می کنند و در تعطیلات آخر هفته نیز بار دیگر توییتی در رابطه با این مسئله منتشر کردند. آنها رئیس جمهور را تهدید می کنند، من و دیگر مقامات آمریکا را نیز تهدید کردند. آنها تقریبا به طور روزانه اسرائیل را تهدید می کنند. بله، ما در بالاترین سطح آمادگی هستیم، ما همیشه آماده هستیم. وضعیت ما در طول چهار سال همین بوده است و این وضعیت تا زمانی که من وزیر خارجه هستم و ترامپ رئیس جمهور ماست ادامه پیدا خواهد کرد. 

نامه ایران به مدیرکل آژانس

فارس: نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در نامه ای به مدیرکل این نهاد برنامه پنهان سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی را تهدید جدی امنیت و ثبات منطقه و جهان خواند و خواستار پیوستن فوری و بدون هیچ قید و شرط این رژیم به معاهده NPT شد.