آرشیو پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۷۸
اخبار کشور
۹

آستان قدس رضوی کیت تشخیص کرونا را به تولید انبوه رساند

به همت گروه شرکت های دارویی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی، طی مراسمی تولید انبوه کیت تشخیص مولکولی ویروس کرونا در مشهد آغاز شد.

مدیر یکی از شرکت های دارویی بنیاد بهره وری موقوفات رضوی در این مراسم گفت: در حال حاضر سه شرکت داخلی در حوزه تولید کیت تشخیص مولکولی ویروس کرونا فعالیت می کنند که بیش از 15 سال سابقه در تولید کیت های تشخیصی دارند.

امیرحسین مقصودی افزود: شرکت دارویی زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات رضوی با اینکه زمینه کار در حوزه بیوتکنولوژی دارد اما به خاطر تیم علمی قوی خود توانسته در مدت چند ماه وارد این حوزه نیز شود و به عنوان چهارمین شرکت داخلی، مجوز تولید کیت تشخیص مولکولی ویروس کرونا را اخذ کند.

در این مراسم همچنین از نمونه های جدید داروی فاکتور هشت با نام «سافاکتو 250 و 1000 واحدی» رونمایی شد.

مقصودی با اشاره به برخی دستاوردها در حوزه تولید اولین داروی فاکتور هشت انعقادی نوترکیب ایرانی با نام تجاری سافاکتو AF گفت: سافاکتو AF از سال 1395 وارد بازار کشور شده است و در حال حاضر این شرکت توانسته بیش از 85 درصد کل نیاز داروی فاکتور هشت بیماران هموفیلی ایران را تامین کند.

وی با تاکید بر اهمیت ارزآوری تولید محصولات بایوتک برای کشور افزود: این شرکت به پشتوانه تجهیزات و نیروی دانش خود اقداماتی همچون اخذ ایزوهای مختلف، صرفه جویی ارزی برای کشور با پوشش صددرصدی داروی فاکتور هشت نوترکیب بازار داخل، پیگیری اجرای پروژه های محصولات جدید دارویی، صادرات سافاکتو و طرح پروفیلاکسی (درمان پیشگیرانه) را انجام داده است.