آرشیو پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹، شماره ۲۲۶۷۸
جامعه
۱۰

ضلع شمالی ساختمان پلاسکو افتتاح شد

در مراسمی با حضور استاندار و برخی مسئولان شهری و کسبه، ضلع شمالی ساختمان پلاسکو افتتاح شد.

به گزارش فرمانداری تهران، دیروز بخش شمالی ساختمان پلاسکو با تامین اعتبار کسبه و با حضور استاندار، فرماندار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

فرماندار تهران در این مراسم گفت: با پیگیری های استانداری تهران، فرمانداری تهران و بنیاد مستضعفان امروز شاهد افتتاح این ساختمان هستیم.

عیسی فرهادی با اشاره به اینکه با افتتاح بخش شمالی ساختمان پلاسکو، 279 نفر از کسبه در این پاساژ مشغول به فعالیت شدند، افزود: ساختمانی که بعد از بازار تهران نماد تولید بود در آتش سوزی سی ام دی ماه 1395 بخش جنوبی آن به طور کامل تخریب و ساختمان شمالی نیز آسیب های جدی را دید. ما به دنبال تخریب این ساختمان بودیم ولی دو هیئت امنا تشکیل شد و با مشورت انجام شده، بنیاد اعلام کرد به شرطی که خود کسبه هزینه باز سازی و ایمن سازی بخش شمالی را پرداخت کنند این ساختمان تخریب نمی شود.

فرهادی ادامه داد: این بخش از پلاسکو با اعتبار 27 میلیارد تومان که صددرصد آن توسط کسبه تامین شده باز سازی و ایمنی سازی شده است. این اقدام در حقیقت نماد حضور مردم در باز سازی است که در ساختمان پلاسکو تجلی پیدا کرده. امروز ساختمانی بهتر و زیباتر و با امنیت بهتر نسبت به قبل ساخته شده تا 837 نفر به صورت مستقیم و بالغ بر 7 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شوند.