آرشیو یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، شماره ۵۱۳۰
شرکت ها
۲۷
معدن

مدیرعامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران مطرح کرد

جذب 5500 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در سال99

دنیای اقتصاد: طرح احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی به واسطه سرمایه گذاری در تولید آهک پخته، آهک هیدراته و کربنات کلسیم رسوبی، ارزش افزوده قابل قبولی از سنگ آهک استخراجی ایجاد می کند.

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی و آهک هیدراته با بیان این مطلب گفت: این طرح در قالب مزیت نسبی و پتانسیل یابی منطقه داراب از سوی  شرکت سیمان داراب اجرا می شود.

امیرعلی طاهر زاده افزود: محصولات تولیدی این طرح ضمن تامین بخشی از نیاز آهک پخته و هیدراته صنایع داخلی، قابلیت صادرات و ارزآوری با فروش بخش اعظم محصول کربنات کلسیم رسوبی را برای کشور خواهد داشت. مدیرعامل ایمپاسکو تصریح کرد: احداث کارخانه تولید کربنات کلسیم رسوبی (PCC) از نظر زیست محیطی به دلیل کنترل گاز co2 در فرآیند تولید و جلوگیری از ورود به محیط، در جهان جزو صنایع سبز شناخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایمپاسکو از سال 92 تاکنون، 110 هزار کیلومتر مربع عملیات اکتشافی را در قالب 32 پهنه آغاز کرده است. طاهر زاده ادامه داد: از این میزان، 46 هزار کیلومتر مربع آن خاتمه یافته و برای 62 هزار کیلومتر مربع باقی مانده، برنامه ریزی شده است تا پایان سال 1400 به اتمام برسد.

به گفته وی،  ایمپاسکو علاوه بر عملیات اکتشافی در پهنه ها، عملیات اکتشافی پتانسیل یابی در 6 استان به مساحت 140 هزار کیلومتر مربع را در دست انجام دارد.

مدیرعامل ایمپاسکو افزود: نتایج حاصل از این اقدامات، دستیابی به محدوده های امیدبخش، پروانه اکتشاف و در نهایت گواهی کشف و شناخت منابع معدنی جدید و ایجاد ثروت ملی است. وی گفت: 50 هزار کیلومتر مربع از فعالیت های پتانسیل یابی مربوط به استان فارس است که در عمل، 42 درصد از مساحت استان را در بر می گیرد. طاهرزاده تصریح کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در راستای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، با استفاده از توانمندی بخش خصوصی با سیاست راهبرد هدایت موثر و جذب کار آمد سرمایه گذاران توانمند، امسال حدود 5500 میلیارد تومان سرمایه جذب کرده است. مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خاطرنشان کرد: ایمپاسکو با اجرای برنامه احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، در سال جاری با اقدامات انجام شده بیش از 200 معدن را احیا و در مدار تولید قرار داده است.