آرشیو یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، شماره ۵۹۰۴
زندگی: سلامت
۱۴
راست قامت

تمرینات فیزیوتراپی عضلات تان را قوی می کند

دکتر پرهام پارسانژاد (فیزیوتراپیست)

همه افراد در هر سنی به دلیل مشکلات سلامتی، بیماری یا صدمات مختلف ممکن است بخشی از توانایی شان برای حرکت و انجام فعالیت های روزمره محدود شود. یک برنامه اختصاصی فیزیوتراپی به این افراد کمک می کند تا به کارهای قبلی زندگی شان برگردند و آنها را به ایجاد تغییر در سبک زندگی و فعالیت هایشان تشویق می کند تا از بروز آسیب های بیشتر پیشگیری شود و سلامت عمومی آنها ارتقا یابد.  پزشکانی که در ابتدا بیماران را ویزیت می کنند، به محض مشاهده علائمی از بیمار که امکان درمان آن با روش های غیردارویی و غیرجراحی وجود دارد، بیماران  را به فیزیوتراپی ارجاع می دهند.

تمرینات فیزیوتراپی و درمان های دستی مانند متحرک سازی بافت نرم و مفاصل یا درمان هایی مانند ماورای صوت، نوارچسب های کشی یا تحریکات الکتریکی می توانند درد بیمار را کاهش داده و عملکرد عضلات و مفاصل را بازگردانند. چنین درمان هایی می توانند از عود مجدد درد هم جلوگیری کنند.

در صورت کاهش درد بیمار و بهبود او به دنبال یک آسیب عملا دیگر جراحی نیاز نخواهد بود و هزینه های درمان بیمار بسیار کمتر و مدت زمان استراحت و دوری از کار هم کوتاه تر می شود. بیمارانی که به هر دلیل در ایستادن، راه رفتن و جابه جا شدن مشکل دارند یکی دیگر از گروه هایی هستند که تمرین درمانی با کشش و تقویت عضلات می تواند به آنها کمک کند. فیزیوتراپیست ها می توانند با تجویز وسیله های کمکی مناسب مانند عصا، واکر  یا کمربند، زانوبند و... و آموزش استفاده از آنها به تحرک بیمار کمک کنند.