آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، شماره ۴۹۳۱
جامعه
۱۰
یادداشت

سقوط معیارهای زندگی

محمد بلوری

قتل هول انگیز یک کارگردان سینما که جسد تکه تکه اش را صبح روز دوشنبه در سطل آشغال خیابان نفیسی شهرک اکباتان پیدا کردند پرده از راز این جنایت هولناک خانوادگی برداشت. طی این جنایت که در اوج شقاوت و بی رحمی اتفاق افتاد، مردی با همدستی همسرش شبانه، پسر 47 ساله فیلمسازش را پس از خوراندن داروی بیهوشی با ضربات چاقو به قتل رساند، بعد جسدش را با کارد قطعه قطعه کردند، آنگاه جنازه مثله شده اش را شبانه به بیرون از آپارتمان شان انتقال دادند و در تاریکی سحرگاه در سطل زباله خیابان انداختند تا اینکه در روشنی صبح، با پیدا شدن پیکر قطعه قطعه شده کارگردان سینما ماموران کلانتری محل موفق به کشف این جنایت شدند و با شناسایی محل سکونت مقتول، والدینش را به اتهام ارتکاب قتل بی رحمانه فرزندشان دستگیر کردند.

پس از بازجویی از این زن و شوهر، انعکاس جزییات این قتل در جامعه بود که افکار عمومی را در بهت و حیرت فرو برد و من که بیش از 60 سال در بخش حوادث مطبوعات سابقه فعالیت داشته ام چنین جنایت تکان دهنده ای را در همدستی والدین برای فرزندکشی به یاد ندارم. جنایت بی رحمانه خانوادگی که تاثیر تکان دهنده آن را در میان پیام های اینترنتی سایت های مختلف می توان دریافت که در همه این پیام ها به سقوط معیارهای زندگی اشاره دارند.

- یک مادر: آه خدای من! جامعه ناهنجار و رفتارهای ناهنجارتر!

- یک پدر: جامعه بیمار است و افول انسانیت شوک آور!

- یک نظر: چنان غیرقابل باور و شوک آور که یک دروغ بزرگ به نظر می رسد!

- در شرایط عادی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه هرگز پدر و مادر با فرزند خود چنین نمی کنند هر چند مشکلات اجتماعی داشته باشند.

- یک روانشناس: جامعه و خانواده بیمار است و سقوط انسانیت!

- جامعه بیمار و ناهنجار و افول انسانیت شوک آور!

و ده ها نظر از زنان و مردان و جوانان که جملگی عنوان می کنند گرانی ها و مشکلات اقتصادی، افزایش بیکاری، خانه نشینی های ناگزیر در چهار دیواری خانه ها و شیوع افسردگی در میان اقشار مختلف، جملگی به افزایش اختلافات خانوادگی دامن می زند که منجر به حوادث ناگوار می شود.