آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، شماره ۲۲۷۶۳
اخبار کشور
۱۱

همتی: رئیس جمهور ماشین را سوار شود اما برای مردم کار کند

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی گفت: روحیه رئیس جمهور باید ساده زیستی باشد و نباید اشرافی باشد. مهم این است وقتی رئیس جمهور شد، تمام فکر و ذهنش این باشد که به زندگی مردم برسد، نه به زندگی اشرافی گری خود و خانواده اش!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور می تواند بهترین ماشین را سوار شود زیرا اعتبار کشور است، اما باید برای مردم هم کار کند.

همتی گفت: رئیس جمهور باید یک اقتصاددان باشد. باید محوریت روی اقتصاد باشد و لازم است برای یک دوره نیز به سیاستمداران مرخصی بدهیم و آنها اجازه بدهند که ما بگوییم می شود اصلاح کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: می توانیم در سال، پنج درصد رشد اقتصادی داشته باشیم. روی بخش خدمات خیلی حساب می کنم. البته بخش خدمات در دوران کرونا آسیب دید و 55 درصد ارزش افزوده می تواند ایجاد کند.

وی تصریح کرد: تا وقتی که تورم باشد، رشد نیز صورت نمی گیرد. تورم سوداگری را افزایش می دهد. باعث می شود انگیزه ها برای سرمایه گذاری در جاهای دیگر افزایش یابد.

همتی گفت: مهم ترین بحث ما، کنترل نقدینگی است؛ که در سه دهه گذشته این مشکل را داشته ایم.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ناهماهنگی تیم اقتصادی در تمام دوره های قبلی ریاست جمهوری، پاشنه آشیل اقتصاد کشور بوده است.

همتی تصریح کرد: در دوره های آقایان مرحوم هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی کشور تیم یکپارچه اقتصادی و فرمانده اقتصادی نداشت. من خودم فرمانده اقتصاد کشور و ضامن یکپارچگی مدیریت اقتصادی اش خواهم بود.