آرشیو چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰، شماره ۴۰۳۹
صفحه آخر
۱۲

اتفاق

یورونیوز: دیوان عالی آمریکا با نپذیرفتن درخواست تجدیدنظر مقامات آموزشی ایالت ویرجینیا، بر حق یک دانش آموز تراجنسیتی برای استفاده از سرویس بهداشتی متناسب با هویتش مهر تایید زد. آقای گوین گریم که پیش تر خانم گرین بود، بعد از هفت سال تلاش و درگیری با یک فرایند قضائی طولانی توانست مقام های ایالاتی را در دادگاه شکست دهد.

آسوشیتدپرس: رودریگو دوترته گفته اگر فضا برایش آماده باشد، پس از پایان دوران ریاست جمهوری شاید برای سمت معاون ریاست جمهوری فیلیپین در سال آتی میلادی کاندیدا شود. مخالفانش چنین دورنمایی از سوی او را «بدترین شوخی» می دانند. روسای جمهوری فیلیپین بر اساس قانون اساسی 1987 این کشور پس از یک دوره شش ساله دیگر نمی توانند کاندیدا شوند.

اسپوتنیک: میلوش زمان، رئیس جمهوری چک، قانون منع تبلیغات تراجنسیتی مجارستان در مدارس را مورد تفسیر قرار داد و اعتراف کرد افراد تراجنسیتی «نفرت انگیز» هستند. وی در مصاحبه با «سی ان ان پریما» افزود: «اگر شخص با عمل جراحی سعی می کند جنس خود را تغییر بدهد، در واقع مرتکب «خودآزاری» شده است».

بی بی سی: انتشار تصاویر آزار خیابانی مشاور ارشد پزشکی دولت بریتانیا واکنش گسترده ای را در رسانه ها در پی داشت. در این ویدئو، دو مرد جوان در خیابانی پرفسور کریس ویتی را آزار می دهند و او را مجبور می کنند با آنها عکس بگیرد. دو روز پیش هم صدها نفر از مخالفان پروتکل های بهداشتی دوران کرونا در مقابل خانه پرفسور ویتی تجمع کرده بودند.

خبرگزاری فرانسه: اگرچه والری بکو در دادگاه مجرم شناخته شده، اما به او گفته شده است که می تواند آزاد شود. خانم بکو ناپدری اش را که از 12سالگی از او سوءاستفاده جنسی می کرده و بعدها با او ازدواج کرده بود، به قتل رسانده بود. او به چهار سال زندان محکوم شد که سه سال آن تعلیقی بود و هم اکنون پس از گذراندن یک سال زندان آزاد شده است.

TV5 Monde: آلن دلون در یک گفت وگوی ویدئویی گفت: سیلی ای که مکرون چند هفته پیش از یک تماشاچی خورد، به خوبی نشان می دهد که او در شان این جایگاه نیست. چه زمانی رئیس جمهوری 40ساله داشته ایم؟ کی رئیس جمهور 40 پست داشته است؟ ریاست جمهوری در 40سالگی دشوار است! اگر ژنرال دوگل بود بازهم این برخورد با او می شد؟