آرشیو شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰، شماره ۷۶۷۳
ایران زمین
۸

منابع تامین آب روستاها در اردبیل خشک شده است

اردبیل :  معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: اکثر منابع تامین آب روستاها در استان اردبیل خشک شده و مشکلات و چالش ها چند برابر شده است.

اکبری فرد در جلسه مدیریت بحران آب در اردبیل اظهار کرد: ما در روستاها برای تامین آب روستاییان از 279 حلقه چاه، 476 دهنه چشمه، 26 حله قنات و8 تصفیه خانه آب استفاده می کردیم که بخش عمده ای از این منابع به خط پایان رسیده است.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل جمعیت تحت پوشش روستایی را 101 هزار خانوار اعلام کرد و افزود: ما در 997 روستای استان تاسیسات آبرسانی داشته و برای روستانشینان ارائه خدمات می کنیم.

اکبری فرد کمبود آب در 220 روستا را در دو ماه اخیر یادآور شد و گفت: با توجه به نبود منابع آبرسانی به این روستاها عمده فعالیت ها از طریق تانکر آبرسانی انجام می شود که به دلیل کفاف گو نبودن ناوگان آبرسانی سیار ما از امروز از ظرفیت تانکرهای سپاه و امور عشایری در خدمت رسانی به روستاییان استفاده می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این اوضاع سخت، ما از مشترکان انتظار داریم  در مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند تا با بهینه مصرف کردن همه شهروندان از این منابع استفاده کرده و با گذر از تابستان سخت بتوانیم شرایط پایداری را در پاییز و زمستان برقرار کنیم.