آرشیو چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰، شماره ۵۲۱۹
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

کتاب «پناهنده» در بازار نشر

دنیای اقتصاد: مجموعه شعر «پناهنده» سروده داوود مالکی منتشر شد. این کتاب دومین اثر این شاعر خوزستانی است که شعرهای آزاد، اجتماعی و عاشقانه شاعر را دربرمی گیرد. شعرهای کتاب ساده و تاثیرگذار است و مخاطب می تواند ارتباط خوبی با آن بر قرار کند.داوود مالکی متولد 1365 در شوتر است و سال هاست در عرصه شعر و ادبیات فعالیت می کند و مجموعه اول با عنوان «تفنگم شکار هیچ گوزنی در سرش نیست» سال 94 به چاپ رسید و جایزه اول بخش آزاد فستیوال لیکو را از آن خود کرد. این شاعر جوان نامزدی نهایی 3 دوره جایزه شعر خبرنگاران و نامزدی نهایی جایزه آوانگاردها را در کارنامه خود دارد. مجموعه شعر «پناهنده» شامل 32 شعر است و با 75 صفحه و شمارگان 330 نسخه با قیمت 17 هزارتومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

 
قصه یک زندگی عجیب در رمان «بیمار خاموش»

دنیای اقتصاد: رمان «بیمار خاموش» نوشته الکس مایکلیدیس با ترجمه مریم حسین نژاد منتشر شد. «بیمار خاموش» یک رمان تریلر روان شناختی است که در سال 2019 منتشر شد و خیلی سریع در لیست پرفروش ترین کتاب های سال قرار گرفت. داستان درباره زندگی نقاش معروفی به نام «آلیسیا برنسون» است که با عکاسی به نام «گابریل» ازدواج کرده و زندگی ظاهرا خوبی دارند. آنها در خانه های دلباز با پنجره هایی بزرگ در یکی از مناطق اعیانی لندن زندگی می کنند تا اینکه یک شب آلیسیا وقتی که شوهرش از سر کار به خانه برمی گردد، پنج بار به صورت او شلیک می کند و بعد از آن، دیگر کلمه ای بر زبان نمی آورد. سکوتی مرگبار که رازهای زیادی در خود دارد...

الکس مایکلیدیس سال 1977 در قبرس از پدری قبرسی-یونانی و مادری انگلیسی به دنیا آمد و در دانشگاه کمبریج ادبیات انگلیسی خواند و از موسسه فیلم آمریکا در لس آنجلس، لیسانس فیلم نامه نویسی گرفت. مایکلیدیس در سال های 2013 و 2018 دو فیلم نامه سینمایی نوشت و خیلی زود به عنوان فیلم نامه نویس جایگاهش را تثبیت کرد اما سال 2019 به نوشتن رمان روی آورد و با انتشار این رمان نامش سر زبان ها افتاد. رمان «بیمار خاموش» نوشته الکس مایکلیدیس با ترجمه مریم حسین نژاد با 330 صفحه و قیمت 40 هزار تومان توسط انتشارات سنگ منتشر شده است.