آرشیو چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰، شماره ۵۲۱۹
بازارچه
۱۹

قیمت سبزی و صیفی جات

براساس تازه ترین نرخ نامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، انواع سبزیجات و صیفی جات در سه گروه قیمتی طبقه بندی شده اند. به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ براساس این تقسیم بندی، گروه قیمتی اول شامل محصولات تا 5 هزار تومان، گروه دوم 5 تا 10 هزار تومان و گروه سوم 10 تا 20 هزار تومان است.

براساس این گزارش، به ترتیب هر کیلوگرم برگ مو با قیمت 19 هزار تومان، سیر با قیمت 18900 تومان و بامیه با قیمت 17 هزار تومان، گران ترین محصولات و هر کیلوگرم کاهوی چینی با قیمت 3500 تومان، کلم سفید و قرمز با قیمت 3900 تومان و بادمجان با قیمت 4700 تومان، ارزان ترین محصولات میادین میوه وتره بار هستند. توجه داشته باشید که قیمت های ارائه شده مربوط به انواع میوه عرضه شده در بازار میوه وتره بار شهرداری تهران بوده و قطعا از قیمت میوه در مغازه ها و سطح شهر پایین تر است. برخی از محصولات پرتقاضای میادین میوه وتره بار در سه گروه قیمتی به شرح زیر تقسیم بندی شده اند:

گروه اول (زیر 5 هزار تومان): کاهوی چینی، کلم سفید و قرمز، بادمجان، خیار چنبر و سیب زمینی نو.

گروه دوم (5 تا 10 هزار تومان): پیاز نو، خیار رسمی، کوتاه و گلخانه ای، سبزی دسته ای، کاهوی پیچ و رسمی، کدو، گوجه فرنگی بوته ای و گلخانه ای و هویج.

گروه سوم (10 تا 20 هزار تومان): سبزی پاک کرده، لیموترش سنگی و مینابی، گوجه فرنگی گیلاسی و زیتونی و برگ مو.

اما در همین حال سازمان میوه وتره بار تهران میوه های پرطرفدار در بهار را نیز اعلام کرد.

براساس تازه ترین گزارش این سازمان از میزان خرید انواع میوه، سبزیجات و صیفی جات در میادین میوه وتره بار تهران، به ترتیب پرتقال، سیب درختی و هندوانه، سه میوه پرطرفدار تهرانی ها در بهار 1400 بوده اند.

در بین انواع سبزیجات و صیفی جات نیز به ترتیب خیار، سیب زمینی و سبزی در بهار 1400، پرمصرف ترین محصولات میادین میوه وتره بار تهران بوده اند.

بر پایه این گزارش، 10 محصول پرتقاضای میادین میوه وتره بار تهران اعم از انواع میوه، سبزیجات و صیفی جات در سه ماه نخست سال جاری شامل:

1- پرتقال 2- سیب درختی 3- هندوانه

4- خربزه 5- خیار 6- سیب زمینی 7- گیلاس 8- موز 9- سبزی و 10 - پیاز بوده است.