آرشیو چهارشنبه ۶ امرداد ۱۴۰۰، شماره ۲۲۸۰۶
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

سامانه پیام کوتاه 30002323

عیدالله الاکبر، عید ولایت و امامت و جانشینی پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) عید غدیر و اعلام امامت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام را به تمام خداجویان و پیروان نبی اکرم صلی الله علیه و آله و مستضعفین جهان تبریک و شادباش عرض می کنیم. جهان اسلام ان شاءا... با اقتدا به مولا بر تمامی مشکلات فایق خواهد آمد و زمینه ظهور فرزندش حضرت حجت بن الحسن عجل الله تعالی فرجه را مهیا خواهد کرد تا بساط ظلم و جور به سرکردگی استکبار جهانی از کره خاکی برچیده شود. به امید آن روز ان شاءا...

21420—093 و 3949—0912 و 6455—0910 و 2842—0910

مشکل آب خوزستان با مدیریت و بهینه سازی مصرف آب حل می شود. 1- باید سیستم غلط و منسوخ کشاورزی غرقابی فعلی و محصولات آب بر حذف شود 2- مزارع مدرن سازی شوند 3- حذف حوضچه های خاکی که باعث تبخیر یا رسوب آب در زمین می شوند. 4- توسعه گاو میش داری مدرن با حوضچه های مصنوعی.

مجتبی گروسی- مشهد مقدس

ایران یک کشور کم آب است و مسئله آب باید به روش علمی و مطابق با یافته های روز دنیا مدیریت بشود. و الا هر از چندگاه با اعتراض مردمی در منطقه ای از کشور مواجه خواهیم شد.

6807—0913

این سخن رئیس انجمن صنفی کارفرمایان که بازار سیمان کشور در اختیار 15 نفر می باشد و این عده در یک ماه اخیر هر کیسه سیمان را با چند برابر قیمت روانه بازار کرده اند جای تاسف و تامل دارد. در ضمن اعمال جریمه هم کارساز نبوده و نیست. باید کاری کرد که مفسدین دانه درشت از زندگی ساقط بشوند.

0359—0912

دولت جدید در چند روز آینده در حالی کار خود را شروع خواهد کرد که کشور شبیه روزهای پس از جنگ تحمیلی به دلیل ترک فعل ها و ناکارآمدی بعضی مسئولین آسیب جدی دیده است.

5180—0935

سخنان رئیس جمهور و بیان موفقیت های دولتش عذر بدتر از گناه است. حتما موفقیت در افزایش قیمت ها منظورشان است که مثلا بهای مسکن را 700 برابر کردند، ارز را از 3500 به 24 هزار تومان رساندند پراید 20 میلیونی را به 110 میلیون رساندند و...

8857—0992

آقای روحانی یاد گرفته آرزوهای خویش را در قالب موفقیت های دولتش جازده و به خورد ملت بدهد. ولی باید گفت دوره این کارها به پایان رسیده و بهترین کار داشتن صداقت است.

6858—0919

براساس همه آنچه که در 8 سال گذشته مشاهده کردیم هر دو دوره دولت آقای روحانی را باید دولت بی تدبیری، گرانی، تورم و در یک کلمه دولت عدم صداقت نامگذاری کرد.

2143—0913

تعریف و تمجیدهای فراوان آقای روحانی از دولت خود کوچکترین تاثیری روی ذهنیت مردم نخواهد داشت. چرا که به قول سعدی مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید.

2770—0912

سخنان آقای روحانی در تعریف و تمجید از دولت خود در روزهای پایانی دوره ریاست جمهوری اسباب مضحکه عام و خاص شده است.

6556—0937

آقای روحانی مدعی است کشور را به خوبی اداره کرده است. کسی که چنین ادعایی دارد دانسته یا ندانسته شعور ما مردم را دست کم گرفته است.

2770—0912

جا دارد رئیس جمهور و وزرا بیلان کاری خود را طی 8 سال گذشته در هفته آخر عمر خود در دولت یازدهم و دوازدهم دولت ژنرال ها و برندها را به مردم ارائه نمایند و از خسارت هایی که با حذف کارت سوخت، بی مهری به ساخت مسکن مهر، ماجرای ارز 4200 تومانی و طلا و سکه و... بر ملت و کشور رواداشتند هم بگویند.

قاجار دولو

عطریانفر از قابلیت های منحصر به فرد رئیس جمهور سخن گفته است! لطفا این قابلیت ها را بیان کنید تا مردم هم پس از 8 سال آگاه شوند! لابد تورم، بیکاری و افزایش 700 درصدی قیمت مسکن، وضعیت نقدینگی، بی ارزشی پول ملی و... قابلیت های ایشان است؟!

3170—0911

دادستان کل کشور باید به نیابت از مردم آسیب دیده از بورس که در این 8 سال سفره زندگی شان هر روز کوچک تر شده اقدام به دادخواهی از دولت بکند. چون خاطیان می خواهند همه کاستی ها را به پای کلیت نظام تمام کنند.

3900—0913

مردم پول های خود را به صورت قرض الحسنه در بانک ها می سپارند و خاکستر تحویل می گیرند و متمولان با پول های خود به خرید زمین، مسکن، خودرو و ارز و... اقدام می کنند به همین علت همیشه این فاصله فقر و غنا بزرگ تر و بزرگ تر می شود و این انصاف نیست. یعنی 4 درصدی ها همیشه از نظر مالی جلویند... نظام بانکی ما حتما باید اصلاح شود.

8495—0911

چیزی که شاید کمی موجب التیام زخم های ایجاد شده در این 8 سال توسط دولت تدبیر بر پیکر و روح و روان مردم شود به محاکمه کشیدن دولت بلافاصله پس از تنفیذ دولت سیزدهم است. آنها باید در دادگاه پاسخگوی نتایج تلخ سیاست های مخرب و ترک فعل ها و فرصت سوزی ها و متلاشی کردن خانواده ها و تباه کردن آینده جوانان و کشور باشند.

0594—0912

لیبرال ها دوست دارند سد گتوند تبدیل به زخمی شود که آنها از آن بهره برداری سیاسی کنند. این سد هم می تواند باعث رشد و توسعه شود و هم عکس آن مثلا اگر نمک خوابیده در آن استحصال شود می توان از آن گاز کلر تولید کرد. باید با سرمایه گذاری مشکل صنایع آلوده و فاضلاب شهرهای استان خوزستان به ویژه شوش و اندیمشک حل شود تا بسیاری از مشکلات هم حل شود و جریان لیبرال نتواند سوءاستفاده نماید.

حسنی- کارشناس سد

یکی از کارهای خوب اول انقلاب پاک سازی ادارات از افراد ناسالم بود که ان شاءا... دولت سیزدهم نیز در گام دوم انقلاب به این امر توجه جدی نماید و ادارات را از لوث ناپاکان نفوذی پاکسازی نماید.

9915—0914

گرانی و تورم در کشور بیداد می کند. آقای روحانی کشور را به حال خود رها کرده است. مجلس و نمایندگان نباید ساکت بنشینند.

2143—0913

چه بسا خانواده هایی که متلاشی می شوند و قتل هایی که صورت می گیرد ریشه در فساد مفسدین اقتصادی کشور دارد. اگر جلوی فسادهای مالی بزرگ گرفته شود قطعا آمار بزهکاری ها در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

0049—0911

گرانی و تورم روزافزون از یک طرف و کم فروشی و پایین آمدن کیفیت و کمیت اجناس و کالاها به خصوص مواد غذایی و مصرفی مایحتاج عمومی عرصه را بر مردم تنگ نموده است. چرا دولت در این چند روز پایانی عمر خود با بی تفاوتی از کنار این مشکلات عبور می کند؟!

محمود بلیغیان

با توجه به کمبود برق در کشور چه ضرورتی دارد مسابقات لیگ فوتبال، شب هنگام و با استفاده از هزاران پروژکتور استادیوم ها برگزار شود مگر روزها را از مسئولین ورزش گرفته اند؟

8397—0912

در این شرایط کرونایی تهران و لزوم رعایت فاصله گذاری، چرا شهرداری منطقه 5 مجوز برگزاری نمایشگاه فروش ده روزه در شهرک آپادانا جنب نانوایی را داده است؟ نمایشگاه ها یکی از بدترین اماکن برای شیوع کروناست و شهرداری مسئول آن خواهد بود.

عبدالهی

صاحب یک مغازه کوچک بشقاب فروشی هستم. مالیات سال 96 مغازه بنده مبلغ 580 هزار تومان بوده ولی دولت آقای روحانی در سال 98 که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد مبلغ مالیات را به 3 میلیون و 950 هزار تومان یعنی تقریبا 4 میلیون تومان افزایش داده است. شما جای ما. به این دولت و مسئولین آن چه باید گفت؟

قنبرپور

کیفیت نان در ملایر بسیار نامطلوب شده است. آب هم در منطقه پارک معلم این شهرستان گل آلود، کدر، بدبو و بدمزه است. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.

کریمی- ملایر