آرشیو چهارشنبه ۶ امرداد ۱۴۰۰، شماره ۲۲۸۰۶
ورزشی
۹

سوریان: المپیک با همه سختی هایش سادگی خاص خود را دارد

دارنده هفت مدال طلای کشتی فرنگی جهان و المپیک گفت: کسب مدال المپیک در عین سختی هایش سادگی خاص خود را هم دارد.

حمید سوریان در تازه ترین صحبت های خود اظهار داشت: در کل دنیا، بازی های المپیک متفاوت از سایر رقابت ها و میادین دیگر ورزشی است، رویدادی که در بالاترین سطح ممکن برگزار می شود. همه دنیا برای مدال المپیک هزینه می کنند و همه قهرمانان با برنامه ریزی مهیای این رقابت می شوند.

وی افزود: تجربه من از المپیک این است که در عین سخت بودن رویداد المپیک، این رقابت ها راحتی خاص خود را دارد. سال 2012 در شرایط ایده آل روحی و جسمی قرار گرفتم و وقتی با این میزان آمادگی به ریو رفتم، تعداد نفرات کمتری در المپیک شرکت می کردند و تنها 16 نفر سهمیه می گرفتند. یک سری سهمیه ها متعلق به قاره هاست و کسی که در سطح بالای کشتی و رقابت باشد، نهایتا با دو حریف سنگین و سخت مبارزه خواهد کرد تا به مدال برسد.

حمید سوریان در خاتمه گفت: در مجموع من به توکیو خوشبین تر از ریو هستم. آن وقت زمان کمی بود و محمد بنا تنها 9 ماه فرصت داشت، اما اکنون دو سال و نیم روی تیم کار کرده است، هرچند که او روی تیم المپیک لندن چهار سال کار کرد. امیدوارم تمام این تلاش ها در توکیو نتیجه بدهد و ان شاءالله بچه ها با نتیجه خوب کار را تمام کنند و مردم با مدال های شان خوشحال شوند.