آرشیو چهارشنبه ۶ امرداد ۱۴۰۰، شماره ۲۲۸۰۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

حمله پهپادی به نیروهای حشدالشعبی در نجف همزمان با مذاکره مصطفی کاظمی با بایدن!

همزمان با دور پایانی گفت و گوهای عراق و آمریکا لشکر امام علی (ع) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد یکی از اردوگاه های وابسته به این لشکر در استان نجف، هدف حملات پهپادی قرار گرفته است!

در حالی که هیئت عراقی در آمریکا در حال رایزنی برای پایان دادن به حضور نیروهای نظامی آمریکایی در خاک عراق بود یکی از پایگاه های حشدالشعبی در نجف هدف حملات پهپادی قرار گرفت! لشکر امام علی (ع) با انتشار بیانیه ای گفته یکی از اردوگاه های وابسته به این لشکر در استان نجف، هدف حملات پهپادی قرار گرفته است. پایگاه خبری «بغداد الیوم» هم ضمن نقل این بیانیه گزارش داده، این حملات در ساعات 15 و 30 دقیقه و 17 و 30 دقیقه به وقت عراق صورت گرفته است.

به گفته این لشکر، عملیات شناسایی پس از این حملات آغاز شده است. کانال تلگرامی «صابرین نیوز» هم خبر داده که این حملات پهپادی توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، ولی این خبر را منابع رسمی عراقی و متعلق به الحشد تایید نکرده اند. پایگاه خبری «شفق نیوز» اما به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داده، یکی از راکت هایی که در پی انفجار به هوا پرتاب شد، به یکی از ساختمان های مسکونی اطراف حادثه اصابت کرده است. وی گفت که این حملات به یکی از انبارهای مهمات متعلق به الحشد صورت گرفته است.

این حملات در حالی صورت گرفته است که نیروهای الحشد بارها تاکید کرده اند که اجازه نخواهند داد مناطق مرزی عراق، به گذرگاهی برای تروریست های دست پرورده واشنگتن و تل آویو تبدیل شود. یکی از فرماندهان الحشد نیز اخیرا خبر داد که دوربین های استان صلاح الدین موفق شده اند هلی برن عناصر داعش توسط آمریکا و همکاری آنان را ثبت و ضبط کنند. با این حال، در پی انتشار گزارش هایی از انفجار در یکی از مراکز الحشدالشعبی در نجف اشرف سخنگوی ائتلاف آمریکا مدعی شد، در این حمله نقشی نداشته اند!