آرشیو چهارشنبه ۶ امرداد ۱۴۰۰، شماره ۲۲۸۰۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

دیده بان حقوق بشر: اسرائیل یک جنایتکار جنگی است

سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر در گزارشی از جنایت های رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر علیه نوار غزه به شدت انتقاد و اعلام کرد این رژیم مرتکب جنایت جنگی شده است.

سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر در گزارش خود اعلام کرد که درباره سه حمله هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه که طی آن 62 نفر شهید شدند، تحقیق کرده و مشخص شده است در مناطقی که هدف حمله قرار گرفته هیچ اهداف نظامی مشخصی وجود ندارد. «جری سیمپسون» دستیار مدیر بخش بحران و درگیری ها در سازمان دیده بان حقوق بشر در این باره گفت: «نیروهای اسرائیلی در ماه می(اردیبهشت) گذشته حملاتی را در غزه انجام داده اند که طی آن چند خانواده به طور کامل نابود شده اند بی آنکه هیچ هدف نظامی در نزدیکی محل وقوع حمله وجود داشته باشد.به نوشته روزنامه «رای الیوم»، ماه می گذشته نیز سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که در جنگ اخیر علیه غزه 260 فلسطینی از جمله 129 غیرنظامی اعم از 66 کودک به شهادت رسیدند. در جنایتی دیگر مقام های فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی  از ورود کامیون های سوخت اختصاص یافته به تنها نیروگاه غزه از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» جلوگیری می کند.«رامی ابوالریش» از مقام های فلسطینی در این باره به به خبرگزاری «آناتولی» گفت: «مقام های رژیم اشغالگر اسرائیل ورود 25 کامیون پر از سوخت برای نیروگاه غزه را ممنوع کردند».

وی گفت مقامات صهیونیستی دلیل این اقدام را روشن نکرده و هیچ توضیحی از سوی آنها در این زمینه  داده نشده است. ماه گذشته، رژیم اسرائیل پس از تعلیق 49 روزه و حمله نظامی به فلسطین اجازه ورود سوخت به نیروگاه برق غزه را داد. این در حالی است که هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه پیش تر تایید کرده بود که   سوخت مورد نیاز نیروگاه برق غزه تامین می شود. «تور وینسلاند» در این باره گفته بود: «در چارچوب تلاش های سازمان ملل انتقال محموله های سوخت به نیروگاه تولید برق در غزه  از سرگرفته می شود. این محموله های سوخت با حمایت مالی قطر به نوار غزه فرستاده می شوند.»

شبکه المیادین اخیرا به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که مصر به توافق اولیه ای دست یافته است که بازگشت تدریجی شرایط غزه به قبل از یازدهم ماه مه گذشته (21 اردیبهشت 1400 و آغاز درگیری 12 روزه میان مقاومت غزه و رژیم صهیونیستی) را تضمین می کند.