آرشیو پنجشنبه ۱۴ امرداد ۱۴۰۰، شماره ۴۹۹۳
جامعه
۱۰
سلامت

فوت 409 ایرانی مبتلای کرونا

ایران با «کرونا» محاصره شده است

گروه اجتماعی: به گزارش وزارت بهداشت، در شبانه روز 12 تا 13 مرداد، 409 نفر از مبتلایان کرونا در کشور فوت کردند و تعداد فوتی های این بیماری ویروسی، به 92 هزار و 194 نفر افزایش یافت. همچنین در همین شبانه روز، 39 هزار و 357 مبتلای جدید کووید19 در کشور شناسایی شد که 4263 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 4 میلیون و 19 هزار و 84 نفر افزایش یافت. تا ظهر دیروز (13 مرداد) تعداد کل مبتلایان کرونا در جهان، 200 میلیون و 508 هزار و 142 بود که سهم ایران از این عدد، 2 درصد است. تا ظهر دیروز همچنین 270 هزار و 372 مبتلای کرونای جدید در جهان شناسایی شده که 14 درصد از موارد جدید، مربوط به آمار شناسایی در ایران بوده. تا ظهر دیروز و از ابتدای شیوع جهانی کووید 19، 4 میلیون و 263 هزار و 891 مرگ کرونا در جهان ثبت شد که سهم ایران (مجموع مرگ کرونا در کشور) از این عدد 2.1 درصد است. همچنین، در شبانه روز سوم تا چهارم جولای 5113 مبتلای کرونا جان خود را از دست دادند که سهم ایران از مرگ روزانه جهان 7.9 درصد است. 

بنا به اعلام مسوولان حوزه سلامت از استان های تهران، اصفهان و خوزستان، تخت های بیمارستانی در این استان ها با مبتلایان کرونایی پر شده و تخت خالی برای بستری جدید موجود نیست. 

 دیروز، رییس بنیاد مستضعفان با حضور در جلسه ویژه ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران، خطاب به علیرضا زالی؛ فرمانده قرارگاه مدیریت کرونا در کلانشهر تهران اعلام کرد: «هم در کنار کادر درمان خواهیم ایستاد و هم در روند تزریق واکسن و تهیه مکان برای این امر می توانیم کمک کنیم. علاوه بر اینکه همه اماکن و هتل های بنیاد می تواند در خدمت باشد.ما از روز اول در بنیاد اعلام کردیم در خدمت هستیم تا به کنترل کرونا کمک کنیم.عرض کردم همه اماکن و هتل های ما می تواند در خدمت باشد و بارها اعلام کردیم در تهران و ایران آماده کمک هستیم. حتی برای بحث واکسیناسیون جای بزرگی مثل پارک ارم را داریم که می توانیم در اختیار واکسیناسیون قرار دهیم، فقط بگویید از ما چه می خواهید؟»