آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۴۰۰، شماره ۴۰۷۰
حوادث
۱۰

کلاهبرداری میلیاردی ضامن قلابی

شرق: مردی که با ارائه ضمانت نامه های جعلی برای دریافت وام یا آزادی متهمان دست به کلاهبرداری 10 میلیارد ریالی زده است، به همراه دو زنی که همدستش بودند، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی از اردیبهشت تلاش خود را برای دستگیری این کلاهبردار آغاز کردند. آنها درپی اعلام گزارش هایی مطلع شدند فردی با حضور در دادسراها، خانواده زندانیان را شناسایی می کند و بعد از نزدیکی به آنها با این ادعا که می تواند با ارائه ضمانت نامه زمینه آزادی متهمان را فراهم کند، طعمه هایش را فریب می دهد. متهم بعد از اغفال سوژه های خود از آنان پول می گرفت و مدارک جعلی برای ضمانت به آنها ارائه می داد.

کارآگاهان پلیس با تحقیقات وسیعی که انجام دادند، هویت متهم را شناسایی کردند و توانستند رد او را پیدا کنند. در نهایت مرد جاعل در حالی که برای ضمانت یک متهم به دادسرا رفته و در حال انجام کارهای مربوطه بود، با هماهنگی مقام قضائی بازداشت شد. متهم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، به جرائمی که انجام داده بود اعتراف کرد و گفت دو زن نیز در این کلاهبرداری ها با او همکاری داشتند و آنها غیر از خانواده متهمان از متقاضیان دریافت وام که به ضامن نیاز داشتند نیز کلاهبرداری می کردند.

سرهنگ سعید دالوند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران، با بیان اینکه در عملیات دیگر پلیسی دو همدست متهم در مخفیگاهشان در محدوده سعادت آباد دستگیر شدند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از 70 برگ جعلی مربوط به سازمان ها و نهادهای مختلف کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: تاکنون متهمان به 50 فقره کلاهبرداری با ادعای ضمانت دریافت وام و آزادی متهمان اعتراف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 10 میلیارد ریال اعلام کرده اند. بنا بر این گزارش، متهمان به مرجع قضائی معرفی شده اند و تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد.